تاریخ بروز رسانی :
۲۲
اسفند
۱۴۰۳
سرمایهگذاران بازیهای Web3 دیگر به هر پروژهای پول نمیدهند!
در گذشته، بسیاری از پروژههای بازیهای بلاکچینی بدون داشتن محصول قوی، سرمایههای کلانی جذب میکردند، اما اکنون سرمایهگذاران تنها روی پروژههای پایدار و واقعی سرمایهگذاری میکنند. این تغییر رویکرد، باعث شده تا تنها تیمهای حرفهای و دارای دانش عمیق از بازار بتوانند سرمایه جذب کنند.

زمان مطالعه :
1 دقیقهفهرست
با کاهش سرمایهگذاریهای بیحساب و کتاب، سرمایهگذاران Web3 اکنون روی پروژههای پایدار و واقعی تمرکز کردهاند. در گذشته، پروژههایی که خود را “قاتل اکسی” مینامیدند، بدون ارائه محصولی قابل قبول، سرمایه زیادی جذب میکردند، اما حالا شرایط تغییر کرده است. جفری زیرلین، یکی از بنیانگذاران Sky Mavis، معتقد است که این کاهش سرمایهگذاری مشخصا مربوط به صنعت بازیهای بلاکچینی نیست، بلکه محدودیت نقدینگی کل بازار کریپتو را شامل میشود. او به بازی موبایلی Fableborne اشاره میکند که با وجود رکود بازار، ۱۶,۰۰۰٪ بیشتر از انتظار سرمایه جذب کرد. این نشان میدهد که سرمایه هنوز در جریان است، اما به شکل هوشمندانهتری هدایت میشود.
جاش گیر، مدیر بازاریابی پلتفرم Coliseum، نیز میگوید که دورهای که میتوانستید فقط با افزودن NFT به یک بازی میلیونها دلار سرمایه جذب کنید، به پایان رسیده است. به گفته او، اکنون سرمایهگذاران تنها روی پروژههایی تمرکز میکنند که دارای اقتصاد پایدار و تجربه کاربری قوی باشند. وینیت بودکی، مدیرعامل Sigma Capital، نیز تاکید دارد که بازیسازی فرآیندی زمانبر است و سرمایهگذاری در آن نسبت به سایر بخشهای کریپتو دیرتر به نتیجه میرسد. او میگوید که برای جذب سرمایه، دیگر ارائه یک ویدیو از گیمپلی و توکنومیک جذاب کافی نیست؛ تیمهای توسعه باید درک درستی از بازار و توزیع بازیهای خود داشته باشند تا بتوانند سرمایهگذاران را متقاعد کنند.
چنانچه به مشاوره رایگان علاقهمندید، پرسشها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آمادهایم!
نظر بدهید
0