0

0

بیت کوین‌های خفته پس از ۷ سال فعال شده‌اند؛ آیا ارزش بیت کوین افت بیشتری خواهد کرد؟

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که نهنگ‌های غیرفعال پس از ۱۱ سال حدود ۲ هزار بیت کوین را جابه‌جا کرده‌اند.

آیا ارزش بیت کوین افت بیشتری خواهد کرد؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در همین حین که بیت‌کوین (BTC) اخیراً به پایین‌ترین حد قیمت خود در دو سال گذشته رسیده است، چندین ارز دیجیتال دیگر نیز در وضعیت قرمز قرار دارند. سقوط صرافی FTX در شرایط نزولی شدید فعلی، احساسات سرمایه گذاران نسبت به بازار را بدتر هم کرده است. برخی از آدرس‌های نهنگ‌های بازار با دارایی‌های کریپتو غیرفعال، به آرامی شروع به زنده کردن این دارایی خفته خود کرده‌اند.

نهنگ‌ها دست به کار شده‌اند

اخیراً برخی دیگر از آدرس‌های غیرفعال نیز فعالیت‌هایی از خود نشان داده‌اند که این فعالیت شامل تراکنش‌هایی به غیر از بیت کوین (BTC) مثل جابه‌جایی شیبا اینو (Shiba Inu , SHIB) و دوج کوین (Dogecoin , DOGE) بوده است. در جدیدترین تغییر و تحولات در بازار کریپتوکارنسی، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ۱۰ هزار بیت کوین به‌تازگی پس از مدت‌ها از یک کیف پول غیرفعال منتقل شده است. طبق داده‌های سایت CryptoQuant، این انتقال عظیم بیت‌کوین به‌طور شگفت‌انگیزی پس از حدود ۷ سال خاموشی این آدرس صورت گرفت.

با این حال این انتقال در هیچ صرافی منعکس نشده و همین نشان می‌دهد که انتقال به آدرس‌های دیگر صورت گرفته است. اگر در نهایت این مبادلات BTC در صرافی‌ها منعکس شود، می‌تواند هشداری برای ایجاد بی‌ثباتی در بازار این ارز دیجیتال پیشرو باشد. وقتی بیت کوینی که ۷ تا ۱۰ سال غیرفعال بوده است ناگهان در مقدار زیاد منتقل می‌شود، احتمال کاهش قیمت آن بسیار بالا می‌رود.

در حال حاضر بیت کوین با قیمتی کمتر از مقدار مشابه پارسال خود در نوامبر ۲۰۲۰ معامله می‌شود. طبق داده‌های پلتفرم ردیابی قیمت CoinMarketCap و در زمان نگارش این مقاله، ارزش BTC به ۱۶۶۰۰ دلار رسیده است که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵ درصد افزایش قیمت داشته است. در بحبوحه گمانه‌زنی‌های فعالین بازار مبنی بر کاهش ارزش این ارز دیجیتال تا سطح ۱۰ هزار دلار، بیت کوین در اوایل هفته به محدوده ۱۵ هزار دلار نیز رسیده بود.

عوامل مؤثر در فعال شدن دارایی‌های دیجیتال خفته

در کوتاه مدت بازار کریپتوکارنسی به‌طور بالقوه می‌تواند با تلاطم بیشتری همراه باشد و این مشکلات می‌تواند به شکل ورشکستگی شرکت Genesis Global یا عمیق‌تر شدن بحران بازار دارایی‌های دیجیتال خود را نشان بدهد. علاوه بر این، این احتمال نیز وجود دارد که شرکت Grayscale به دلیل بحران پیرامون شرکت Digital Currency Group، با خطر انحلال بالقوه دارایی بیت کوین خود مواجه شود. اخیراً شرکت جنسیس هدف خود را در پی تلاش‌های ناموفقش برای جمع آوری ۱ میلیارد دلار سرمایه، به ۵۰۰ میلیون دلار کاهش داد. مسائل نقدینگی این شرکت همچنین می‌تواند منجر به ورشکستگی آن شود که این مسأله نیز به نوبه خود می‌تواند احساسات منفی نسبت به بازار در سرمایه گذاران حوزه‌ی ارز‌های دیجیتال ایجاد کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)