0

0

چرا CZ مدیر عامل صرافی بایننس به دنبال سرمایه گذاری در توییتر است؟

چرا CZ مدیر عامل صرافی بایننس به دنبال سرمایه گذاری در توییتر پس از تصاحب آن توسط ایلان ماسک است؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

سی زد (CZ) با تأکید بر اهمیت توییتر به عنوان بستری برای ابراز عقاید، گفت:

آزادی بیان پیش نیازی برای داشتن آزادی پول است که ما برای ایجاد آن تلاش می‌کنیم.

خرید توییتر توسط ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی با واکنش‌های متفاوتی از سوی جوامع جهانی و دارایی‌های رمزنگاری شده روبه‌رو شد و بحث‌هایی را در مورد ایجاد تغییرات در سانسور کردن عقاید، تأیید حساب‌ها و راه‌اندازی ویژگی‌های جدید مرتبط با دارایی‌های دیجیتال و بلاک چین در این پلتفرم اجتماعی برانگیخت. با این حال تصمیم چانگ پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao) مدیر عامل بایننس برای سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری خود در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. وی با اذعان به هیاهو‌های به وجود آمده در مورد این موضوع، شش دلیل را به اشتراک گذاشت که چرا تصمیم گرفته از توییتر پشتیبانی کند و این تصمیم او ممکن است چه معنایی برای آینده توییتر داشته باشد.

CZ در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود (@cz_binance) به اظهارنظر در مورد بحث‌های پیش‌آمده در محافل مرتبط با حوزه‌ی کریپتو کارنسی در مورد این مسأله پرداخت.

از زمانی که این تصمیم جدید در رابطه با توییتر اعلام شده است، در هر مصاحبه از من در مورد آن سوال می‌شود و هفته گذشته مصاحبه‌های زیادی در این باره داشتم. بنابراین در اینجا خلاصه‌وار دلیلش را می‌گویم.

چرا در توییتر سرمایه گذاری کردیم؟ به شش دلیل!

دلیل اصلی CZ برای سرمایه گذاری در توییتر، اعتقاد او به آزادی بیان بود. او ضمن تأکید بر اهمیت توییتر در ارائه یک پلتفرم مشترک که در آن عموم مردم و افراد برجسته بتوانند نظرات خود را بیان کنند، گفت:

آزادی بیان یک پیش‌نیاز برای داشتن آزادی پول که ما برای بدست آوردن آن تلاش می‌کنیم است.

دلیل دوم برای تزریق این سرمایه به توییتر مربوط به حمایت بایننس از کارآفرینان است. به گفته  CZ:

با حضور ایلان ماسک در رأس توییتر، ما معتقدیم توییتر به رشد خود ادامه خواهد داد و به یک پلتفرم تأثیرگذار برای همه تبدیل خواهد شد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

CZ وجود ارزش ذاتی فوق العاده و بالقوه در توییتر را به عنوان دلیل سوم برای سرمایه گذاری خود در این پلتفرم ذکر کرد، زیرا او معتقد بود که این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی می‌تواند مدل‌های کسب و کار نوآورانه را بدون نیاز به فروش داده‌های کاربران خود ارائه دهد. با این پتانسیل بالقوه، CZ پیشنهاد کمک به یکپارچه‌سازی Web3 با توییتر را داد که چهارمین دلیل او نیز بود.

با این حال مورد پنجم برای CZ بیشتر شخصی بود. توییتر برای CZ در حفظ ارتباط باز با کاربران فضای رمزنگاری، از جمله کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، روزنامه‌نگاران و عموم مردم بسیار مهم بوده است.

CZ همچنین نشان داد که ذهنیتی مشابه ماسک در مورد ایجاد تغییرات در توییتر دارد که این مسأله دلیل ششم او هم بود. این تغییرات شامل حذف ربات‌ها، اضافه کردن دکمه ویرایش، پرداخت هزینه برای تیک‌های آبی و پرداخت کارمزد برای اظهارنظر روی پست‌ها می‌شود.

مدیر عامل بایننس هنگام صحبت در مورد توییتر کریپتو تأکید کرد که توییتر یک سرمایه گذاری بلندمدت است و نوسانات کوتاه‌مدت قیمت سهام و شرایط بازار او را آزار نمی‌دهد. وی افزود:

کارآفرینان برنامه‌ریزی نمی‌کنند. بلکه ما عمل کرده و به تعدیل عملکرد خود می‌پردازیم.

به گفته CZ، نه تنها ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) تهدیدی برای اکوسیستم کریپتو نیستند، بلکه جریان اصلی CBDC ها اعتماد به فناوری بلاک چین را افزایش داده و بهبود می‌بخشند. این اظهارات در حالی است که سال گذشته  CZ ایده CBDC ها را رد کرد و اظهار داشت که آنها نمی‌توانند با آزادی ارائه‌شده توسط بیت کوین (BTC) برابری داشته باشند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)