0

0

شوک تعطیلی پروتکل ZKX بر سرمایه‌گذاران

تعطیلی پروتکل ZKX
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در ۳۱ جولای، پروتکل ZKX، یک پلتفرم معاملات مشتقات که بر روی شبکه لایه دوم Starknet مبتنی بر اتریوم فعالیت می‌کرد، فعالیت خود را متوقف کرد. بنیانگذار این شرکت، عدم وجود چشم‌انداز اقتصادی برای ادامه حیات پروژه را دلیل اصلی تعطیلی پروتکل ZKX دانست. تعطیلی ZKX موجی از شوک را در جامعه ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

شفاف‌سازی گروه امبر درباره تعطیلی پروتکل ZKX

این اتفاق، شرکت مدیریت دارایی و سازنده بازار Amber Group را بر آن داشت تا دیدگاه خود را نسبت به تعطیلی پروتکل ZKX به اشتراک بگذارد و شفافیت ایجاد کند. گروه Amber در یک پست X، نسبت به اعلامیه ۳۰ جولای ادوارد جوبانی تور (بنیانگذار ZKX) مبنی بر بسته شدن پروتکل، ابراز تاسف و تعجب کرد. آمبر خاطرنشان کرد که از نزدیک با ZKX به عنوان یک بازارساز درگیر بوده است. Amber Group حتی در جریان تسهیل نقدینگی تولید توکن (۱۹ ژوئن) نیز مشارکت داشت. برای اطمینان از عملکرد بازار، گروه Amber دو میلیون توکن ZKX تحت یک قرارداد وام استاندارد بدون کارمزد اضافی دریافت کرد. به گفته این شرکت، استراتژی، حفظ نقدینگی ثابت و یک موقعیت خنثی از بازار بود.

گروه آمبر حتی با وجود کاهش قیمت‌ها به خرید توکن‌های ZKX برای حفظ نقدینگی ادامه داد. در ۲۴ ژوئن، تیم ZKX برای کاهش گردش و تقویت اعتماد جامعه، درخواست بازگشت ۱ میلیون توکن ZKX را کرد. گروه آمبر موافقت کرد و وام خود را به ۱ میلیون توکن کاهش داد. همچنین در راستای تامین نقدینگی، ۲ میلیون توکن ZKX از بازار آزاد جمع‌آوری کرده است و مجموع دارایی‌های خود را به ۳ میلیون توکن ZKX رساند.

توییت Hashkey Capital  درباره ZKX
توییت Hashkey Capital درباره ZKX

سایر سرمایه‌گذاران از جمله Hashkey Capital از ZKX ابراز ناامیدی کردند. آن‌ها می‌گویند که مانند سایر سرمایه‌گذاران، شفافیت و پاسخگویی کافی از zkx در مورد اطلاعات مالی و برنامه‌های خود دریافت نکرده است.

قیمت ارزهای دیجیتال

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)