0

0

بدهی ۱۰۰ میلیون دلاری بنیان‌گذار کرو فایننس می‌تواند دنیای DeFi را نابود کند!

بنیان‌گذار پلتفرم کرو فایننس، «مایکل اگوروف Michael Egorov» مجموعا ۱۰۰ میلیون دلار بدهی پرداخت‌نشده دارد. این مقدار وام با بیش از ۴۰۰ میلیون توکن CRV وثیقه شده است.

بدهی ۱۰۰ میلیون دلاری بنیان‌گذار کرو فایننس می‌تواند دنیای DeFi را نابود کند!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در حالی که «کرو فایننس Curve Finance» همچنان در دوران نقاحت هک ۴۷ میلیون دلاری پلتفرمش به سر می‌برد، حرف از مشکل بزرگ دیگری پیش آمده است. شایعات و خبرهایی دست به دست می‌شود که اگر درست باشند، می‌توانند توکن CRV را به طرز وحشتناکی دامپ کنند!

روز گذشته و در ۱ آگوست، نهاد تحقیقاتی کریپتویی «Delphi Digital» در رشته توییتی به این موضوع پرداخت. دلفی دیجیتال جزئیات وام‌های مایکل اگوروف را افشا کرد که با حدود ۴۷٪ از عرضه در چرخه توکن CRV وثیقه شده اند! این شحص حدود ۱۰۰ میلیون دلار از پلتفرم‌های مختلف وام گرفته است که مجموع وثیقه‌های این وام‌ها، به ۴۲۷.۵ میلیون توکن CRV می‌رسد!

اگوروف از پلتفرم آوه یک وام ۶۳.۲ میلیون دلاری به صورت تتر (USDT) گرفته است که با ۳۰۵ میلیون توکن CRV آن را وثیقه کرده است. دلفی دیجیتال خاطر نشان کرد حد لیکوییدی این وام، ۵۵٪ است و اگر قیمت CRV به ۰.۳۷۶۷ دلار برسد، وثیقه اگوروف لیکویید خواهد شد. در زمان انتشار این خبر CRV قیمتی حدود ۰.۵۶۷۶ دلار دارد؛ یعنی با کاهش حدودا ۳۵ درصدی این توکن، موقعیت بدهی اگوروف لیکویید خواهد شد.

خرید تتر

 بنیان‌گذار کرو فایننس همچنین در پلتفرم «Frax» هم یک وام ۱۵.۸ میلیون واحدی از توکن FRAX دارد. این وام هم با ۵۹ میلیون واحد CRV وثیقه شده است. با اینکه مقدار این وام از وام آوه کمتر است، اما سود مرکب زمانی این پلتفرم باعث می‌شود موقعیت این وام، خطر بیشتری داشته باشد. در حال حاضر سود پرداخت این وام ۸۱ درصد است اما بنا به حرف دلفی دیجیتال، این سود تنها در ۳.۵ روز می‌تواند به ۱۰٬۰۰۰٪ برسد! که باعث می‎شود موقعیت این وام بدون در نظرگیری قیمت CRV، لیکویید شود.

خوشبختانه اگوروف از شرایط ریسکی این وام‌ها مطلع است و در ۲۴ ساعت گذشته، ۴ میلیون واحد FRAX را به پلتفرم بازگردانده است.

خیلی از کاربران این شرایط را با شرایط FTX و سم بنکمن-فراید مقایسه می‌کنند. چرا که او هم از توکن FTT به عنوان وثیقه برای وام‌ها مختلف استفاده کرده بود. در مقابل خیلی‌ها هم این ماجرا را یک آبروریزی بزرگ برای دنیای کریپتوکارنسی می‌دانند. چرا که معتقدند می‌تواند اعتبار این صنعت را زیر سوال ببرد و افراد زیادی را از فعالیت در دنیای DeFi منصرف کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)