0

1

بلومبرگ: هنگ‌کنگ به معامله‌گران اجازه فعالیت در ETFهای اسپات کریپتو را می‌دهد

این اقدام یک ماه پس از آپدیت مقررات مالی هنگ کنگ صورت گرفته تا تریدرها بتوانند به خرید ETF‌های اسپات کریپتو بپردازند.

اجازه فعالیت در ETFهای اسپات کریپتو به معامله گران در هنگ کنگ
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

رگولاتور مالی هنگ کنگ؛ کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) زمینه‌ای فراهم کرده‌ تا سرمایه‌گذاران خرد امکان خرید صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات ارزهای دیجیتال را داشته باشند.

جولیا لئونگ، مدیر اجرایی SFC به نقل از بلومبرگ گفت: «ما از پیشنهادهای نوآورانه که کارایی و تجربه مشتری را افزایش می‌دهند، استقبال می‌کنیم. خوشحالیم که تا زمانی که خطرات جدید بررسی شود، آن را امتحان کنیم. صرف‌نظر از نوع این دارایی، این رویکرد همیشگی ماست.»

رگولاتورهای هنگ‌کنگ در حال وسعت بخشیدن دید خود نسبت به کریپتو هستند و دیدگاه‌شان در برخورد با معامله‌گران ارزهای دیجیتال در طول سال تغییر کرده است.

ارز دیجیتال

در ماه ژانویه، SFC با محدود کردن معامله‌گران از دسترسی به ETF‌های اسپات کریپتو، مقررات سخت‌تری وضع کرد و آنها را به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای با پورتفولیوهای حداقل ۸ میلیون HKD (۱ میلیون دلار) محدود کرد. حال در ماه اکتبر، SFC قوانین خود را به‌روزرسانی کرده تا به طیف وسیع‌تری از سرمایه‌گذاران امکان سرمایه‌گذاری در ETFهای اسپات ارزهای دیجیتال را بدهد، مشروط بر اینکه آزمون ارزیابی را پشت سر بگذارند و پیش‌نیازهای ارزش خالص‌ را فراهم کنند.

SFC در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این سیاست با توجه به آخرین تحولات بازار و درخواست‌های صنعت به‌روزرسانی می‌شود. هدف از این کار دسترسی بیشتر تریدرها و سرمایه‌گذاران به واریز و برداشت مستقیم دارایی‌های مجازی از طریق واسطه‌ها با حفظ تدابیر امنیتی مناسب است».

عرضه‌کنندگان این محصولات کریپتویی که نام شان لیست ‌شده باید بیانیه‌های افشای ریسک را منتشر کنند.

به نقل از بلومبرگ، لیونگ می‌گوید: «از آنجایی که اکوسیستم کریپتو به‌تدریج در حال تکامل است، خوشحالیم محصولات بیشتری از آن را در اختیار عموم قرار دهیم».

منبع: کوین دسک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)