0

0

دو بانک مرکزی دیگر برای پیوستن به شبکه mBridge مذاکره خواهند کرد

بانک مرکزی هنگ کنگ (HKMA)، بانک تایلند (BoT)، بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE)، مؤسسه تحقیقات ارز دیجیتال بانک خلق چین (PBC DCI) و مرکز نوآوری BIS هنگ کنگ به‌تازگی شبکه‌ای بلاک چینی تحت عنوان mBridge (مرکز BISIH هنگ کنگ) تأسیس کرده‌اند.

مذاکره دو بانک دیگر برای پیوستن به mBridge
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این شبکه بر بلاک چینی جدید به نام mBridge Ledger ساخته شده است و برای تسهیل پرداخت‌های فوری، بدون واسطه (Peer-to-Peer)، برون مرزی و معاملات ارزی با استفاده از CBDC طراحی شده است. این پلتفرم برای اطمینان از پایبندی به خط مشی‌های خاص حوزه قضایی، استانداردهای قانونی و قوانین و الزامات حاکمیتی در نظر گرفته شده است.

چین، هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی همگی در حال مذاکره برای پیوستن به این شبکه هستند. انتظار می رود سایر بانک‌های مرکزی قبل از MVP (محصولی با ویژگی‌های مطلوب برای جذب مشتریان اولیه و تأیید ایده محصول در ابتدای عرضه آن) این شبکه به آن ملحق شوند.

خرید ارز دیجیتال

وی همچنین گفت که علاوه‌براین چهار بانک مرکزی، mBridge در حال حاضر دارای ۱۵ بانک مرکزی یا سازمان بین‌المللی در مقام اعضای ناظر است و دو بانک دیگر نیز در حال مذاکره برای پیوستن به آن هستند.

یو ویون (Yu Weiwen) به‌صراحت بیان کرد در حال حاضر قصد توسعه بیشتر این پلتفرم را ندارد. او می‌خواهد پلتفرم مشارکتی کنترل‌شده‌ای را تحویل دهد که در طول دوره آزمایش بتواند به جزئیات آن رسیدگی کند. با راه‌اندازی این پلتفرم، شبکه به‌تدریج رشد خواهد کرد.

یو ویون اظهار کرد هدفش از سفر به امارات گفتگو در مورد نحوه رفع مشکلات مختلف در رابطه با این موضوع است، با این امید که mBridge به سطح MVP ارتقاء یابد و تسویه‌حساب‌ها را ارزان‌تر و سریع‌تر کند. وی با صراحت تأکید کرد موانع موجود تکنولوژیکی نیستند و چهار دغدغه اصلی‌اش را که شامل هماهنگی نظارت محلی، رویکردهای حاکمیت پلتفرم، تضمین نقدینگی ارز محلی و حفظ نقدینگی ارز خارجی می‌شود را ذکر کرد.

منبع: کوین کو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)