0

0

دشواری استخراج بیت کوین با رسیدن درجه سختی شبکه آن به بالاترین حد خود!

دشواری استخراج بیت کوین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) ۲۰۲۳ در ارتفاع بلاک ۷۷۸۱۷۶ به بالاترین حد خود (ATH) به ۴۳.۰۵ تریلیون هش رسید و برای اولین بار از مرز ۴۰ تریلیون گذشت. اکنون سختی این شبکه ۹.۹۵ درصد افزایش یافته که دومین افزایش بزرگ در سال جاری محسوب می‌شود، زیرا بیت کوین در دو ماه گذشته در مجموع ۲۴.۸۹٪ افزایش سختی شبکه را تجربه کرده است.

دشواری استخراج بیت کوین با رسیدن درجه سختی شبکه آن به بالاترین حد خود
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

استخراج بیت کوین (BTC) تاکنون هرگز به این سختی نبوده است، چراکه ماینرها در ارتفاع بلاک ۷۷۸۱۷۶، ۹.۹۵ درصد افزایش سختی را تجربه کرده‌اند. از حالا تا دو هفته‌ی دیگر با اضافه شدن تعداد تقریبی ۲۰۱۶ بلاک، درجه دشواری به ۴۳.۵ تریلیون خواهد رسید. میانگین هش ریت شبکه در ۲۰۱۶ بلاک قبلی تقریباً ۳۰۵.۸ اگزاهش در ثانیه (EH/s) بوده است.

سختی شبکه بیت کوین

این افزایش ۹.۹۵ درصدی در روز جمعه، دومین جهش بزرگ در میزان سختی استخراج بیت کوین در سال جاری بوده است؛ بزرگترین جهش قبلی آن در ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) ۲۰۲۳ در ارتفاع بلاک ۷۷۲۱۲۸ رخ داده است. در آن زمان، سختی شبکه نسبت به رکورد قبلی خود، ۱۰.۲۶٪ بیشتر افزایش یافته بود. تغییر درجه سختی بعدی در تاریخ ۹ مارس (۱۸ اسفند) ۲۰۲۳ یا حوالی آن صورت می‌گیرد. در حال حاضر، زمان لازم برای ایجاد هر بلاک بسیار بیشتر از میانگین ۱۰ دقیقه است.

ارز دیجیتال

میانگین زمان بلاک قبل از تغییر سختی در روز جمعه حدود ۹ دقیقه و ۱۱ ثانیه بود، اما در روز شنبه چیزی بین ۱۲ تا ۱۴ دقیقه زمان می‌برد. طولانی‌تر شدن زمان ایجاد بلاک در شبکه بیت کوین نشان می‌دهد تغییرات اخیر در درجه سختی باعث کاهش سرعت ماینرها شده است. روز شنبه، ۲۵ فوریه (۶ اسفند) ۲۰۲۳، هش ریت جهانی این شبکه در مقادیری بین ۲۹۴.۹۱ EH/s و ۲۳۸.۴۴ EH/s در حال نوسان بود.

دیروز استخر Foundry USA با ۱۰۳.۱۸ EH/s یا به عبارتی با ۳۴.۸۸٪ از قدرت هش کل شبکه، بزرگترین استخر ماینینگ از نظر هش ریت بود. بعد از فاندری، استخر Antpool بود که با۴۶.۷۷ اگزاهش در ثانیه، ۱۵.۸۱٪ از قدرت هش کل را به خود اختصاص داده بود. بعد از این دو استخر ماینینگ، به ترتیب استخرهای F2pool ،Binance Pool و Viabtc قرار داشتند. طی سه روز گذشته، ۱۳ استخر ماینینگ معروف و قدرت هش مجهولی با ۱۵.۱۳ اگزاهش در ثانیه، در مجموع ۴۳۰ بلاک را به ‌وجود آوردند.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)