0

1

خروج ۱۰۰ میلیارد دلار سپرده از سیستم بانکی ایالات متحده طی سه هفته!

در پی تهدید ثبات مالی بانک‌ها، مردم و کسب‌وکارها طی هفته‌های اخیر میلیاردها دلار سپرده از بانک‌های ایالات متحده برداشت کرده‌اند. نظرسنجی جدید نیز به نگرانی‌ها در مورد وضعیت این بخش مالی اشاره دارد.

خروج میلیاردی سپرده از بانکهای ایالات متحده
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

آخرین اعداد از سیستم داده های اقتصادی فدرال رزرو (FRED) نشان می‌دهد میزان سپرده‌ها در تمام بانک‌های تجاری ایالات متحده طی سه هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته است؛ یعنی از ۱۷.۳۸ تریلیون دلار در ۲۷ سپتامبر به ۱۷.۲۸ تریلیون دلار در ۱۸ اکتبر کاهش یافته است.

خروج این میزان سپرده در حالی صورت گرفته که فدرال رزرو از ۲۵ شرکت‌کننده از میان متخصصان بازار، دانشگاهیان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تحقیقاتی و مشاوره جدیداً نظرسنجی‌ کرده است.

شرکت‌کنندگان می‌گویند اگرچه بانک‌ها ممکن است در اوایل سال جاری در برابر نوسانات مالی مقاومت کرده باشند، اما این بخش هنوز به دو دلیل کلیدی در معرض خطر بحرانی دیگر است.

«اگرچه موافقان این نظرسنجی خاطرنشان کردند بخش بانکی از دوره فشار زیاد در اوایل سال جاری به ثبات رسیده ،اما با توجه به اینکه بخش بزرگی از سپرده‌ها همچنان بیمه نشده‌اند، ریسک‌ خروج مجدد بسیاری از سپرده‌ها را تهدید می‌کند.

بسیاری از کسانی که به این نظرسنجی واکنش نشان دادند به ارتباط ریسک‌های ناشی از فشار دوباره در بخش بانکی با ضررهای احتمالی قرارگیری در معرض CRE (املاک تجاری)، به‌ویژه در میان بانک‌های کوچک‌تر و منطقه‌ای اشاره کردند.

شرکت کنندگان همچنین بخش املاک تجاری را به عنوان «محرک بالقوه فشار سیستمیک» در میان نرخ بهره بالاتر و کاهش تقاضا برای فضای اداری می‌دانند.

واکنش‌دهندگان به این نظرسنجی، به‌ویژه بانک‌های داخلی کوچک و منطقه‌ای را به دلیل قرارگیری بیشتر در معرض CRE که می‌تواند منجر به شرایط سخت‌تر وام‌دهی شود، آسیب‌پذیر ‌دانستند.

منبع: دیلی هودل

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)