0

3

پروتکل Aave استیبل کوین GHO را در شبکهٔ اتریوم فعال می‌کند

پروتکل Aave تصمیم حاکمیتی بر انتشار استیبل کوین غیرمتمرکز GHO را در شبکه اصلی اتریوم اجرا کرد.

آوه استیبل کوین GHO را در شبکه اصلی اتریوم راه اندازی کرد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

این اقدام قاطع نتیجه اجرای رأی حکومتی تأییدشده از سوی سازمان غیرمتمرکز خودمختار Aave در اوایل این هفته بوده است. استیبل کوین GHO که ابتدا در فوریه سال جاری در شبکه آزمایشی Goerli منتشر شد، اکنون برای کاربران نسخه سوم Aave در اتریوم در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر انتشار استیبل کوین به ترندی در این صنعت تبدیل شده به طوری که پلتفرم‌های‌ DeFi  زیادی در حال عرضه استیبل کوین اختصاصی خود هستند. Curve Finance، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز از نظر حجم معاملات نیز استیبل کوین خود را در ماه مه راه‌اندازی کرد.

ارز دیجیتال

استیبل کوین‌ها دارایی‌هایی هستند که برای کاهش نوسانات بازار از طریق اتصال‌شان به مجموعه‌ای از دارایی‌ها، معمولاً ارزهای فیات یا سایر ارزهای دیجیتال طراحی شده‌اند.

طرز کار GHO

استیبل کوین GHO توسط ارزهای دیجیتالی مانند اتر (ETH) پشتیبانی می‌شود و پروتکل Aave آن را به عنوان یک وام با وثیقه بسیار زیاد صادر می‌کند. این روش مستلزم آن است که کاربر دارایی کریپتویی خود را به عنوان وثیقه سپرده‌گذاری کند که ارزش آن باید بیش از ارزش مبلغ وام وی باشد.

استیبل کوین GHO بر یک سیستم قرارداد هوشمند به نام تسهیل‌کننده اتریوم Ethereum Facilitator متکی است. این سیستم به کاربر اجازه می‌دهد تا با وثیقه‌گذاری با تمام وثیقه‌های ذخیره‌شده در استخر اصلی شبکه اتریوم، GHO وام بگیرد.

پس از راه‌اندازی، «تسهیل‌کنندگان» نهادهایی که توسط DAO تحریم شده‌اند -مجاز به صدور GHO خواهند بود. پلتفرم Aave V3 Ethereum به عنوان اولین تسهیل‌کننده مجاز برای صدور GHO تأیید شده است.

یکی از ویژگی‌های مهم استیبل کوین GHO این است که تمام سود حاصل از وام‌ها را مستقیماً به خزانه Aave DAO هدایت می‌کند. Aave DAO به تصمیماتی از قبیل دارایی‌های وثیقه‌ای قابل‌قبول برای GHO و همچنین پارامترهای ریسک رأی می‌دهد و بر آن نظارت می‌کند.

آوه

منبع: د بلاک

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)