0

0

فاش شدن برنامه‌های اپتوس در سال جدید؛ جهش‌های نوآورانه در راه است

یکی از بنیانگذاران اپتوس (Aptos) اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳، این بلاک چین که به قاتل سولانا معروف است شاهد نوآوری‌های زیادی خواهد بود.

فاش شدن برنامه‌های اپتوس در سال جدید؛ جهش‌های نوآورانه در راه است
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در مصاحبه‌ای جدید که اسکات ملکر (Scott Melker) اینفلوئنسر دنیای کریپتو با مو شیخ (Mo Shaikh) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اپتوس ترتیب داده است، وی اظهار کرده که این بلاک چین در سال آینده شاهد توسعه چشمگیری به‌ویژه در بخش DeFi خواهد بود.

اخبار واقعاً جالبی در مورد DeFi داریم که به‌زودی به‌صورت زنده منتشر خواهند شد، و تنها در مورد Move زبان برنامه‌نویسی این بلاک چین نیست و به پردازش تراکنش موازی نیز می‌پردازد. بنابراین، دفاتر سفارش محدود مرکزی، AMMها (بازارسازان خودکار)، DEXها (صرافی‌های غیرمتمرکز)، همه این موارد فاکتورهای جالبی برای در نظر داشتن این شبکه خواهند بود. این تغییرات گامی در نوآوری نسبت به همه چیزهایی است که در نسل قبلی بلاک چین دیده‌ایم. بنابراین مشتاقانه منتظر همه این اتفاقات هستیم.

زنجیره Aptos از یک زبان برنامه‌نویسی به نام Move استفاده می‌کند که در ابتدا برای Diem، پروژه کریپتویی کنار گذاشته‌شده‌ی متا ایجاد شد. هدف Aptos پیشبرد هدف اصلی Diem یعنی ایجاد بلاک چینی سریع و مقیاس‌پذیر است.

شیخ همچنین می‌گوید که Aptos با در نظر گرفتن جذب میلیاردها کاربر ساخته شده است که برای نهادهای بزرگتر جذاب است.

نکته دیگری که ما روی آن متمرکز بودیم این بود که صحبت‌های شرکت‌های بزرگ در مورد Web3 به‌نوعی خسته‌کننده بود و در عمل کاری انجام نمی‌دادند. و تا حدی شاید به این دلیل بود که آنها فکر می‌کردند خب، ما تعدادی آزمایش کوچک اینجا و چندتا آنجا انجام می‌دهیم، اما می دانیم که این چیزها واقعاً برای میلیون‌ها نفر کارایی ندارد. بنابراین ما ریسک نمی‌کنیم که همه کاربران خود را به این لایه‌های دو یا لایه یک بیاوریم.

در روزهای اول‌مان در متا، ما اساساً برای میلیاردها نفر برنامه می‌ساختیم. ما این رویکرد را برای محافظت از بیش از سه میلیارد کاربر در پیش گرفته بودیم. زمانی‌که شروع به گفتگو با افرادی مانند گوگل و Npixel که یک استودیوی بازی درجه یک با بیش از ۱۰ میلیون کاربر در کره است کردیم، آن افراد دیدند که Aptos  توانایی اجرای کارهای زیادی را برای کاربران خود دارد و در خود سازمانش می‌تواند نوآوری داشته باشد.

بنابراین همه آن افراد شروع به ساخت محصولات در Aptos کرده‌اند. کاربران Web3 در حال ساخت محصولات نوآورانه جدید بر این زنجیره هستند، کارهایی که پیش از این نمی‌توانستند روی بلاک چین هایی که قبلاً منتشر شده‌اند انجام دهند. نهادها و شرکت‌های بزرگی که در مورد Web3 هیجان‌زده بودند اما با آن احساس راحتی نمی‌کردند، اکنون به شیوه‌ای معنی‌دار و هدف‌دار در حال ساخت‌وساز در آن هستند، و ما مشتاقیم که نتایج این کارها را در سال جدید بینیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)