0

0

حمله به پل آربیتروم؛ بیش از ۱۴۰ اتر (ETH) به سرقت رفت!

بازی تحت وب داستان‌های الریا (Tales of Elleria) دچار حمله سایبری شد که طی آن بیش از ۱۴۰ اتر (ETH) به سرقت رفت؛ در این حمله هکر یکی از تابع‌های موجود در قرارداد پل آربیتروم را مورد هدف قرار داد.

هک پل آربیتروم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

حمله‌ای دیگر در فضای DeFi رخ داده است، اما این بار به یک بازی وب۳ای به نام Tales of Elleria. در این اکسپلویت ۱۴۰ اتر (ETH) به ارزش تقریبی ۲۷۳ هزار دلار برداشت شد.

تیم توسعه‌دهنده این بازی در حساب تویتتر خود از این سرقتی که قرارداد پل آربیتروم را مورد حمله قرار داده است، خبر داد و درخواست کرد که هیچ‌کس توکن ELM را خریداری نکند و همچنین سپرده و برداشت از این بازی را به حالت تعلیق درآورده است. این حمله در ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) روی داده و به گفته تیم، هکر از قرارداد این پل سوء‌استفاده کرده است. ۵ میلیارد توکن ELM را ضرب و بعد اقدام به تخلیه این استخر نقدینگی کرده است

ارز دیجیتال

تیم در حال حاضر به دنبال طرحی برای جبران خسارت قربانیان این حمله است و به‌زودی جزئیات این طرح را ارائه خواهد کرد. وین (Wayne) هم‌بنیانگذار، مدیر عملیات و مدیر ارشد فناوری این پروژه اظهار داشت مهاجم «به نظر می‌رسد امضای خود را زده و بعد مقدار نادرستی از توکن ELM را برداشت و LP را تخلیه کرده است.»

هکر مبلغ سرقت‌شده را به چهار تراکنش تقسیم کرد. این اکسپلویت به تابع بازیابی در قرارداد هوشمند مربوط بود. در اثر این حادثه، قیمت توکن ELLERIUM (ELM) ضربه بدی خورد و ۹۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

بازی Tales of Elleria چیست؟

Tales of Elleria یک نوع بازی نقش‌آفرینی است که عملکردی مشابه سایر بازی‌های این چنینی دارد. در این بازی بازیکنان می‌توانند در نقش یک قهرمان ظاهر شوند، در ماموریت‌ها شرکت کنند و جایزه بگیرند. این بازی NFT هم دارد که برای بازیکنانش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بازی Tales of Elleria در مرورگر اجرا می‌شود و بازیکنان می‌توانند درجه‌های مختلف آن را برای بازی انتخاب کنند. تمرکز این بازی بر PvE (بازیکن در برابر محیط) است نه PvP (بازیکن در برابر بازیکن)؛ در این حالت بازیکنان قادر خواهند بود از مکان‌های مختلف در دنیا دیدن کنند.

حملات پی‌درپی به آربیتروم

حملات بریجی در بازار ارزهای دیجیتال بسیار رایج است و به نظر می‌رسد اکنون نگاه‌ها به‌ویژه بر Arbitrum متمرکز شده‌ است. اخیراً یک هکر ۶.۹ میلیون دلار از Lodestar Finance که یک پروتکل DeFi مبتنی بر Arbitrum است، به سرقت برده. هکری دیگر نیز موفق شد برخی از کیف پول‌های Arbitrum را هدف قرار دهد و ARB کسانی که در انتظار ایردراپ آن بودند بالا بکشد.

حملات بریجی هدف اصلی هکرها هستند و در سال ۲۰۲۳ ظاهراً به‌خوبی به اهداف خود رسیده‌اند. بین سال‌های۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از این طریق به سرقت رفته است.(خرید آربیتروم)

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)