0

0

افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه هوش مصنوعی؛ بازار کریپتو در حال استراحت است!

ایوان چنگ، مدیرعامل شرکت توسعه‌دهنده بلاک چین Sui گفته که در حال حاضر بیشتر سرمایه‌گذاران کلان (VC) توجه خود را از بازار کریپتوکارنسی به سوی هوش مصنوعی معطوف کرده‌اند.

با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی، کریپتوکارنسی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مدیرعامل شرکت «Mysten Labs»، «ایوان چِنگ Evan Cheng» می‌گوید شرکت‌های سرمایه‌گذاری به دنبال فعالیت در حوزه هوش مصنوعی (AI) هستند. چرا که در حال حاضر توجه و درخواست بیشتری برای آن‌ها وجود دارد.

در حال حاضر هوش مصنوعی صنعتی‌ست که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند بیشتر پول خود را در آن ریسک کنند. این باعث شده تا کریپتوکارنسی که زمانی گل سرسبد انتخاب‌های پیش روی سرمایه‌گذاران بود، کم‌رنگ‌تر شود.

به گفته ایوان چنگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل Mysten Labs، این تغییر جهت به خاطر گستردگی خدماتی‌ست که هوش مصنوعی ارائه می‌کند. این در حالی‌ست که صنعت کریپتوکارنسی سعی می‌کند تا تنها کاربران فعلی خودش را راضی کند.

خرید ارز دیجیتال

چنگ می‌گوید: “توجه سرمایه‌گذاران بزرگ و چندجانبه، در حال جلب شدن به سوی هوش مصنوعی است.  نگاه کنید؛ ChatGPT آمد، توسعه‌دهنده‌ها به شکل گسترده در حال تولیدمحصولات و اپلیکیشن‌های این‌چنینی هستند. کاربرد این حوزه در حال گسترش است و این در حالی‌ست که صنعت کریپتو، توسعه‌دهنده‌ها فقط برای افراد متخصص و علاقه‌مند به این حوزه تولید محصول می‌کند.”

تغییر جهت سرمایه‌‎گذاران از کریپتوکارنسی به سوی AI

Mysten Labs از ۲۰۲۱ شروع به کار کرد و کار آن، ارائه ابزارهای ساخت پروژه‌های وب ۳ است. تیم مدیران و توسعه‌دهندگان اصلی آن متشکل از دانشمندان و مهندسان پیشین اپل و متاست. این شرکت در مارس سال گذشته با هدف ساخت شبکه‌ای برای اجرا سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر تراکنش‌ها، کار بر روی بلاک‌چین Sui را آغاز کرد.

او همچنین اشاره کرده که رفتار سرمایه‌گذاران بزرگ در شبکه‌های اجتماعی، مخصوصا توییتر، به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها در حال کوچ به سرزمین پلتفرم‌های هوش مصنوعی هستند. تخصیص سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری شرکت بنام «Andreessen Horowitz» روی پروژه «Character AI» در ماه گذشته، شاید حرف ایوان چنگ را باورپذیرتر بکند.

شرکت‌های بلاک‌چینی هم در حال کردن در این حوزه هستند. در فوریه سال گذشته، «جاستین سان Justin Sun»، خالق ترون، اعلام کرد که ترون ۱۰۰ میلیون دلار را به توسعه پروژه‌های هوش مصنوعی اختصاص خواهد داد.

چنگ معتقد است هوش مصنوعی، بلاک چین و وب ۳ مکمل یکدیگر اند و می‌توانند در کنار هم در پروژه‌های مختلفی به کار گرفته شوند.

در توسعه یکی از پروژه‌هایی که خیلی برای ما جذاب است و فرصت‌های زیادی در آن وجود دارد، از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. البته همه پیش از این هم قدرت AI را در تدوین قراردادهای هوشمند و برنامه‌نویسی مشاهده کرده‌ایم.

چنگ اذعان کرده که سرمایه‌گذاران بزرگ همیشه با ترندهای موجود و مسائل به‌روز پیش می‌روند. اتفاقی که در زمان اوج‌گیری DeFi و NFT هم رخ داد. او همچنین معتقد است تولید محصولات مشتری‌محور، سرمایه‌گذاران را به بازار کریپتوکارنسی برمی‌گرداند. او به آینده وب۳، بلاک چین و بازار کریپتوکارنسی امیدوار است.

من معتقدم محصولات مشتوری‌محور بزرگ، قدرتمند و جذاب بسیاری در حوزه کریپتوکارنسی فعالیت به‌وجود خواهند آمد. با ایجاد چند پروژه جذاب در این حوزه، می‌توانیم سرمایه‌گذاران را با این حوزه آشتی بدهیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)