0

0

سم بنکمن‌فرید خطاب به مدیرعامل بایننس: تو بردی، دست از دروغ گفتن بردار!

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao CZ) مدیر عامل بایننس و سم بنکمن‌ فرید  (Sam Bankman-Fried SBF) رئیس سابق FTX روز جمعه در توییتر به مجادله پرداختند و هر کدام ماهیت واقعی معاملات تجاری خصوصی خود را به چالش کشیدند.

سم بنکمن‌ فرید خطاب به مدیرعامل بایننس: تو بردی، دست از دروغ گفتن بردار!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

در طول این جدال بنکمن‌ فرید از CZ پرسید: چرا با وجود ورشکسته شدن FTX که منجر به پیروزی ژائو در رقابت بین این دو صرافی شده است، هنوز در مورد وضعیت آن‌ها دروغ می‌گوید؟

دیدگاه CZ در مورد این مسأله

CZ صحبت های خودش را با اشاره به آخرین نظرات کوین اولری (Kevin O’Leary) در مورد پیامدهای سقوط صرافی FTX شروع کرد.

او در مصاحبه خود با شبکه خبری CNBC در برنامه شارک تانک (Shark Tank) عنوان کرد که صرافی FTX بیشتر پول نقد خود را صرف تلاش برای بازخرید سهام خود از بایننس به دلیل مالکیت پشت‌پرده آن‌ها بر FTX کرده است. او همچنین برخلاف اینکه از زمان ورشکستگی FTX چندین بار بنکمن‌فرید را به کلاهبرداری متهم کرده بود، این‌بار از عنوان کردن چنین اتهاماتی خودداری کرد.

سم بنکمن-فرید کیست؟ آشنایی بیشتر با میلیاردر تحت تعقیب!

اولری در آگوست ۲۰۲۱ مبلغ ۱۵ میلیون دلار برای تبلیغ نام تجاری FTX دریافت کرد و جزو یکی از اولین سرمایه‌گذاران در این شرکت بود. ژائو بر این باور است که همین مسأله باعث شده تا او حتی از پس از فروپاشی امپراتوری بنکمن‌فرید، از SFB و FTX دفاع کند.

CZ در ادامه صحبت‌هایش گفت:

برخلاف کوین اولری، ما حتی پس از سرمایه‌گذاری نیز به بررسی دقیق ادامه می‌دهیم. به عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه در صرافی FTX، ما به مرور زمان از عملکرد SBF و شرکت Alameda دچار نارضایتی شدیم و فرآیند خروج‌مان از این شرکت‌ها را بیش از ۱.۵ سال پیش آغاز کردیم.

بر اساس گفته‌های CZ صرافی بایننس در جولای ۲۰۲۱ به دلیل نگرانی در مورد عملکرد SBF و Alameda، شروع به خروج از موقعیت سرمایه‌گذاری خود در این شرکت‌ها کرد. همین تصمیم منجر به واکنش نامناسب بنکمن‌فرید شد و او یک سری معاملات برای ضربه زدن به بایننس و تیم آن‌ها انجام داد. در ادامه این میلیاردر سابق، بایننس را تهدید کرد که برای تنبیه آن‌ها تا حد توان خود تلاش خواهد کرد. CZ در این رابطه گفت:

ما هنوز آن پیام‌های متنی تهدیدآمیز را داریم.

تصمیات بایننس در ارتباط با صرافی FTX باعث شد تا بنکمن‌فرید یک کمپین سرمایه‌گذاری انبوه را در میان دوستان رده بالای خود از جمله رسانه‌ها، سیاستمداران و افراد مشهوری مانند کوین اولری برای هدایت افکار عمومی به نفع FTX و علیه مخالفان خود راه‌اندازی کند.

در اوایل نوامبر CZ به‌طورضمنی اعلام کرد که FTX علیه سایر بازیگران صنعت کریپتو در کنگره لابی می‌کند. در اواخر همان ماه تام ایمر (Tom Emmer)، نماینده کنگره گفت که گزارش‌هایی مبنی بر توطئه SBF با SEC (سازمان بورس و اوراق بهتدار آمریکا) به منظور ایجاد یک انحصار نظارتی برای این صرافی در تجارت آن‌ها دریافت کرده است.

ژائو افزود:

لازم نیست نابغه باشید تا بدانید همه‌چیز در FTX سر جای خودش نیست. آنها از نظر بزرگی یک دهم ما بودند، اما صد برابر ما برای بازاریابی و مشارکت، مهمانی‌های شیک در باهاما، سفرهای سراسر جهان و ساخت عمارت برای همه کارکنان ارشدشان خرج کردند.

CZ در ماه ژوئن به خود می‌بالید که شرکت او در طول بازار گاوی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ صرفه‌جویی ویژه‌ای داشته است و نسبت به سایر رقبای ولخرج‌تر، آینده‌نگری بیشتری از خود نشان داده است.

دیدگاه SBF در مورد این مسأله:

برخلاف CZ، بنکمن‌فرید ادعا می‌کند که اول آن‌ها برای بازخرید سهام‌شان از بایننس پیش‌قدم شده‌اند و این بایننس نبوده که به فکر خروج از صرافی آن‌ها بوده است. در ادامه SBF به تکرار صحبت‌هایش با کوین اولری پرداخت.

او همچنین ادعا کرد که بایننس هرگز حق خروج یک‌طرفه به عنوان یک سرمایه‌گذار را ندارد، مگر اینکه FTX داوطلبانه گزینه بازخرید سهامش را انتخاب کند. او در ادامه خطاب به ژائو گفت:

اما باز هم هیچ‌یک از این‌ها اهمیتی ندارد. در این جدال تو بردی! چرا حالا دست از دروغگویی برنمی‌داری؟

CZ چارچوب‌بندی معاملات SBF را به عنوان یک رقابت یا مبارزه به چالش کشید و اظهار داشت که در نهایت نتیجه این بود که هیچکس برنده نشد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)