0

3

مبادلهٔ موفقیت‌آمیز میلیاردها توکن سرقتی SHIB در هک جدید شبکهٔ Poly

بنا به گزارش پورتال اطلاعاتی SlowMist، پیامدهای هک قبلی شبکهٔ Poly باعث شده هکرها با موفقیت دارایی‌های سرقت‌شده به ارزش بیش از ۴.۳۹ میلیون دلار را در پلتفرم های کریپتویی مختلف مبادله کنند. طبق آخرین به‌روزرسانی، این سودهای غیرقانونی از طریق صرافی‌هایی چون KuCoin، FixedFloat، ChangeNOW و Tornado Cash حاصل شده‌اند.

سرقت میلیاردها توکن شیبا در هک شبکه POLY
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این قانون‌شکنی جسورانه هکرها به همین جا ختم نشد، زیرا آنها از طریق صرافی Uniswap و PancakeSwap اقدام به مبادله برخی از توکن‌های دزدیده شده، از جمله sUSD، RFuel، COOK و دیگر رمزارزها، با دارایی‌های اصلی به ارزش ۱.۲۲ میلیون دلار کردند. با این حال، به نظر می رسد وجوه دزدیده شده هنوز به طور کامل منتقل نشده‌اند، زیرا آنها به بیش از ۶۰ آدرس در زنجیره‌های مختلف فرستاده شده‌اند.

ارز دیجیتال

 این پروتکل دومین بار است که دچار حمله سایبری می‌شود. روز حمله، هکرها حجم بالایی از کوین‌ها را در شبکه‌های مختلف مینت کردند که مهم‌ترین آن مینت  ۹۹۹ تریلیون ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) فقط در شبکهٔ Heco بوده است. این حرکت جسورانه ارزش دارایی‌ها را به ۴.۲ میلیارد دلار افزایش داد.

علیرغم رقم‌های بالای درگیر در این حمله، یو شیان (Yu Xian)، مؤسس SlowMist، به طرف‌های آسیب‌دیده اطمینان خاطر داد. وی اظهار داشت که بخش قابل‌توجهی از دارایی‌های سرقت‌شده توسط هکرها صرفاً «Air» است و نباید به عنوان دارایی واقعی تلقی شود.

به دنبال این غارتگری، هکرها به توزیع وجوه سرقتی در کیف پول‌های متعدد و مبادله آنها با اتریوم (ETH) پرداختند و بعد برای دریافت پول نقد، اترها را به درگاه‌های فوق‌الذکر منتقل کردند.

منبع: یو تودی

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)