0

0

در ۷ روز گذشته‏‏، ۳.۶ میلیارد دلار از بایننس خارج شد!

به نظر می‌رسد بایننس از کاهش نقدینگی رنج می‌برد. گزارشی از شرکت تجزیه و تحلیل کریپتو نانسن (Nansen) نشان می‌دهد که بایننس از ۷ تا ۱۳ دسامبر (۱۶ تا ۲۲ آذر) بیش از ۳.۶ میلیارد دلار خروج سرمایه را تجربه کرده است.

برداشت‌های خالص از صرافی بایننس در ۷ روز گذشته به ۳.۶ میلیارد دلار رسید
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این افزایش ناگهانی جریان خروجی سرمایه ممکن است ناشی از خروج بازارسازان از این صرافی باشد.

جریان خروجی ناخالص بایننس تقریباً ۸.۸ میلیارد دلار است، در حالی که در همان بازه جریان ورودی ناخالص حدود ۵.۱ میلیارد دلار بوده است. توییت منتشرشده از حساب کاربری رسمی شرکت نانسن (nansen_ai@) در تاریخ ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) ۲۰۲۲ نیز به این آمار و ارقام اشاره می‌کند:

جریان سرمایه خالص در صرافی بایننس  – ۷ روزه – ۳،۶۶۰،۳۱۱،۳۴۷ دلار

خروجی: ۸،۷۸۳،۳۸۰،۴۲۸

ورودی: ۵،۱۲۳،۰۶۹،۰۸۱

آدرس داشبورد جریان نقدینگی در صرافی https://t.co/CYrBQLryQ0 pic.twitter.com/vV6vcqoWKK

نانسن، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

در حالی که بایننس در ماه نوامبر امسال شاهد بیش از ۲ میلیارد دلار ورودی خالص روزانه از توکن‌های اتریوم ERC-20 بود، این رقم از ۱۲ تا ۱۳ دسامبر به بیش از ۱ میلیارد دلار خروجی تبدیل شده است.

به گفته اندرو تورمن (Andrew Thurman) تکنسین شرکت تحلیلی نانسن، افت نقدینگی ممکن است تا حدی ناشی از خروج بازارسازان بزرگ از این صرافی باشد. تحقیقات تورمن نشان داد که شرکت Wintermute، بازارساز فعال در حوزه‌ی ارز‌های دیجیتال در تاریخ ۱۱ تا ۱۲ دسامبر بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را برداشت کرده است و Jump Finance نیز بیش از ۳۰ میلیون دلار دارایی خود در Binance USD (BUSD) را از ۱۲ تا ۱۳ دسامبر بازخرید کرده است.

بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات است، اما در ۱۲ دسامبر زمانی که گزارشی ادعا کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده در نظر دارد مدیران آن را متهم به جرایم مالی کند، تحت‌فشار قرار گرفت. وزارت دادگستری بیانیه رسمی در مورد این موضوع منتشر نکرده است، اما بایننس ادعا کرده است که این گزارش اشتباه است. آن‌ها با انتشار توییتی در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ در مورد این خبر واکنش نشان دادند:

رویترز دوباره اشتباه کرده است.

اکنون آن‌ها به تیم قضایی و وکلای باورنکردنی ما حمله می‌کنند. تیمی که ما به‌شدت به آن افتخار می‌کنیم. آن‌ها دارایی‌های دیجیتال را برای همه امن‌تر کرده‌اند.

بیانیه‌ای را که ما به منظور دفاع از تیم حقوقی‌مان برای یک خبرگزاری ارسال کردیم اکنون در دسترس است.

بایننس، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲

در پاسخ به خروج سرمایه از این صرافی، چانگ پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao) مدیرعامل بایننس ادعا کرده است که این رویداد ممکن است برای صرافی خوب باشد، زیرا به عنوان یک آزمایش استرس عمل کرده و ثابت می‌کند بایننس به اندازه کافی در واکنش به بحران‌های این چنینی عملکرد منعطفی دارد. او با انتشار توییتی در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ در واکنش به خروج نقدینگی از صرافی خود گفت:

امروز شاهد برداشت‌هایی بودیم (۱.۱۴ میلیارد دلار خالص). این را قبلاً هم دیده‌ایم. بعضی روزها برداشت خالص داریم. بعضی روزها هم سپرده‌گذاری خالص داریم. این روند عادی تجارت روزانه ما است. من در واقع فکر می‌کنم این ایده خوبی است که چنین برداشت‌هایی را به دید یک تست آستانه تحمل در نظر گرفت. به نظر من خوب است که این اتفاق برای هر صرافی متمرکز به‌صورت دوره‌ای رخ دهد.

سی زی، ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲

علیرغم این نگرش مثبت ژائو، منابع آموزشی خود صرافی بایننس بیان می‌کنند که نقدینگی پایین می‌تواند منجر به افزایش اسپرد پیشنهاد خرید و درخواست فروش (Bid-Ask Spread) و لغزش (Slippage) بیشتر شود، که هر دو می‌توانند برای مشتریان اثرات نامناسبی را درپی داشته باشند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)