0

0

آیا بایننس قصد خروج از ایالات متحده را دارد؟

هلدینگ بایننس، غول دنیای کریپتو در نظر دارد روابطش را با شرکای تجاری خود در ایالات متحده قطع کند، زیرا فشار رگولاتورها در بحبوحه سرکوب چندین رمزارز در این کشور افزایش یافته است.

آیا بایننس قصد خروج از ایالات متحده را دارد؟
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق آخرین گزارش‌ها، بایننس، شرکتی که بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان را اداره می‌کند، پس از اینکه روابطش با شریک بانکی کلیدی و صادرکننده استیبل کوین آن در مواجهه با بررسی‌های شدید مقامات با مشکل مواجه شد، در حال بررسی خروج از ایالات متحده است. تحقیقاتی که از صرافی ارز دیجیتال بایننس صورت گرفته، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، کمیسیون معاملات آتی کالا، وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی انجام شده است.

در این گزارش آمده است که Binance Holdings در حال ارزیابی مجدد سرمایه‌گذاری‌های VC خود در ایالات متحده است و در حال بررسی این مورد است که آیا باید روابط خود را با شرکت‌های واسطه مانند بانک‌ها و سازمان‌های خدماتی قطع کند یا خیر. بر اساس این گزارش، این شرکت در حال بررسی حذف توکن‌ها از هر پروژه مستقر در ایالات متحده است که شامل استیبل کوین Circle و USD Coin (USDC) می‌شود.

خرید ارز دیجیتال

با این حال، CZ با ارسال توییتی علناً شایعه حذف این توکن‌ها از فهرستش را «تکذیب» کرد.

در واکنش به این خبر، قیمت USDC با ارزش بازار فعلی ۴۱ میلیارد دلار، همچنان در مرز ۱ دلار خود باقی مانده است.

دغدغه‌های رو به رشد بایننس

دولت ایالات متحده به Binance Holdings اجازه ارائه خدمات مبادله ارز دیجیتال به مشتریان محلی را نداده است. در عوض، به Binance.US این مجوز را داده است؛ صرافی دیگری که به طور قابل‌توجهی کوچکتر و به ادعای خودش مستقل است. علاوه‌براین، بایننس اعلام کرده که تا این لحظه قصد ندارد عملیات خود را به خارج از ایالات متحده منتقل کند.

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر اجرایی بایننس که معمولاً با نام اختصاری “CZ” شناخته می‌شود، در اوایل این هفته از عقب‌نشینی احتمالی خود خبر داد. به نقل از او:

با توجه به عدم قطعیت نظارتی جاری در بازارهای خاص، ما پروژه‌های دیگر را در آن حوزه‌های قضایی بررسی خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که کاربران‌مان از هرگونه آسیب بی‌مورد حفظ خواهند شد.

این امر پس از آن صورت گرفت که کمپانی Paxos Trust اعلام کرد انتشار استیبل کوین بایننس با نام تجاری BUSD را متوقف می‌کند. با توجه به سرکوب قانونی ناشی از سقوط صرافی FTX، بایننس هولدینگز اولین شرکتی نخواهد بود که در زمینه معاملات دارایی‌های دیجیتال از بازار خارج می‌شود. پس از دریافت ابلاغیه‌ی توقف فعالیت در تعدادی از ایالت‌های آمریکا، شرکت Nexo در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد همه محصولات و خدمات خود را به خارج از بازار ایالات متحده منتقل کند.

بایننس اوایل این ماه پس از اینکه بانک Signature پشتیبانی خود را لغو کرد، به طور موقت سپرده‌گذاری و برداشت دلار از حساب‌های بانکی را برای مشتریان خود متوقف کرد. روز پنج‌شنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) این صرافی متمرکز بیش از ۴۰۰ میلیون دلار را از یک حساب بانکی متعلق به خود در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خارج کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)