0

0

مایکل سیلر: استفاده از توکن‌های BRC-20 ممکن است «غیرقانونی» باشد!

مایکل سیلر (Michael Saylor)، هم‌بنیانگذار و رئیس اجرایی کمپانی مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، به یکی از معدود ماکسیمالیست‌های بیت کوین تبدیل شده است که علناً اوردینال‌های آن را پذیرفته است.

استفاده اولیه از توکن های BRC-20 غیرقانونی است
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کتیبه های اوردینال مشابه NFTها هستند که عمدتاً در شبکه رقیب یعنی اتریوم وجود دارند. کتیبه‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا اطلاعات دلخواه و غیر مالی مانند تصاویر در بلاک چین بیت کوین گنجانده شوند. جدای از تصاویر، کتیبه‌ها نیز می‌توانند با گذشت چند هفته مورد استفاده قرار گیرند، هرچند که اوردینال‌ها و توکن‌های BRC-20 اکنون با افزایش سرسام‌آور کارمزد تراکنش‌ها در مرکز توجهات قرار گرفته‌اند. این موضوع بحث‌ها و انتقادهای زیادی را در جامعه بیت کوین در مورد اینکه آیا این تراکنش‌ها باید حذف شوند یا خیر، به راه انداخته است.

سیلر هفته گذشته در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۳ در میامی در رابطه با اوردینال‌ها، کتیبه‌های BRC-20 و اینکه آیا ممکن است اوراق بهادار ثبت نشده باشند، اظهارنظر کرد.

خرید ارز دیجیتال

سیلر اوردینال‌ها را به‌عنوان پیشرفتی مثبت در شبکه بیت‌کوین پذیرفته است، اگرچه او اذعان داشت که استفاده از آنها در بسیاری از موارد «خیلی کارایی ندارد» و بیشتر در حد نظریه و تئوری هستند.

بر اساس گزارش CryptoSlam، یکی از بهترین مجموعه‌های اوردینال بیت کوین، مجموعهٔ «Frogs» آن بوده است. این اوردینال مجموعه‌ای اشتقاقی از میم کوین قورباغه PEPE است که جامعه NFT را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

اگر توکن‌های BRC-20 مانند توکن‌های قابل تعویض برای انتشار، اوراق بهادار ثبت‌نشده در نظر گرفته شوند، اعتراضات زیادی به آن وارد خواهد شد، زیرا غیراخلاقی و غیرقانونی هستند. و شما نمی‌توانید [جامعه] را به خاطر اعتراض به آن سرزنش کنید.

به نظر سیلر اگر این توکن‌ها طبق مقررات صادر و تنظیم شوند، اشکالی ندارند. همه‌چیز به کاربرد و برداشتی که از آنها می‌شود برمی‌گردد.

او گفت: «چه می‌شد اگر من از آنها برای توکن کردن تمام سهام و ETFهای معاملاتی در NASDAQ استفاده می‌کردم، به طوری که افراد بتوانند به‌جای اینکه آنها را نزد یک نهاد متمرکز نگهدارند، خود شخصاً از آنها نگهداری کنند. اگر به این شکل ارائه می‌شد، کسانی که بیت کوین دارند از آن استقبال می‌کردند.

با این حال سیلر موارد استفاده از آنها را از نظر اقتصادی مناسب می‌بیند، اما در کنارش می‌تواند «چنین چیزهای غیراخلاقی و احمقانه‌ای» را نیز متصور شود.

مانند بسیاری از بیت کوین‌بازان، سیلر معتقد است بهتر است بگذاریم بازار آزاد کار خودش را بکند؛ مردم باید روی چیزی که به آن اعتقاد دارند سرمایه‌گذاری کنند و آزادند چیزی را که فکر می‌کنند احمقانه است مورد انتقاد قرار دهند. اما نباید در پی حذف آنها باشند.

علیرغم هشدارها در رابطه با اینکه اوردینال‌ها احتمالاً اوراق بهادار ثبت نشده هستند و واکنش شدید بخش‌هایی از جامعه، سیلر مخالف سانسور تراکنش‌های Ordinal در شبکه بیت‌کوین است. او گفت اگر سوال‌تان این است که باید برای سانسور انواع خاصی از تراکنش‌ها پروتکل را تغییر دهیم یا خیر، پاسخ من «منفی» است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)