0

2

نرخ بهره تغییر نکرد؛ بیتکوین سطح ۴۰ هزار دلار را هدف گرفت!

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) همانطور که پیش‌بینی می‌شد، روز چهارشنبه محدوده نرخ وجوه خود را در ۵.۲۵٪-۵.۵۰٪ ثابت نگه داشت و تغییر نداد. قیمت بیت کوین (BTC) نیز با این تصمیم اکنون منطقه ۴۰ هزار دلار را هدف قرار داده است.

نرخ بهره فدرال رزرو تغییر نکرد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این اقدام اگرچه پیش‌بینی شده بود، اما موج‌هایی را در بازارهای مالی ایجاد کرده و باعث اطمینان خاطر سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در صنعت کریپتو شده است.

با تغییر نیافتن مجدد نرخ بهره قیمت بیتکوین افزایش یافت

عدم تغییر نرخ بهره، زمینه مساعدی را برای بیت کوین فراهم کرده تا دوباره قدرت خود را به دست آورد و با اطمینان به سمت مرز ۴۰ هزار دلار پیش رود.

این افزایش قیمت تنها مختص بیت کوین نبوده و قیمت سایر آلتکوین‌ها نیز پامپ شده است. در میان آنها سولانا  (SOL) پیشتاز بوده و رشد خیره‌کننده 16 درصد را ثبت کرده است. ارزهای دیجیتال آوالانچ (AVAX)، پولکادات (DOT) و نیر (NEAR) نیز شاهد رشدی بین 6 تا 10 درصدی بوده‌اند.

موضع فدرال رزرو، همراه با اظهارات رئیس آن جروم پاول مبنی بر اینکه کاهش ترازنامه بدون تغییر ادامه خواهد یافت، نوعی حس خو‌ش‌بینی محتاطانه را القا کرده است.

تعهد قاطع FOMC به مبارزه با تورم و در عین حال افزایش اشتغال‌زایی، به بازارها اطمینان خاطر بخشیده است. هوشیاری فدرال رزرو در زمینه ریسک‌های تورمی و تنظیم فعالانه سیاست پولی در حفظ اعتماد بازار بسیار مهم است.

بازار سهام نیز در هر دو شاخص S&P 500 و Nasdaq 100  رشد قابل‌توجهی را ثبت کرد. کاهش بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به 4.73 درصد، احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را کاهش داده است. که متعاقباً جذابیت بیت کوین را به عنوان پوششی امن در برابر سیاست‌های پولی سست تقویت می‌کند.

بازار احتمالاً با ثابت ماندن اهرم‌های پولی فدرال رزرو و نگاه هوشیارانه به شاخص‌های اقتصادی، شاهد یک دوره باثبات و رشد خواهد بود. این سناریو زمینه را برای فتح قله‌های جدید بیت کوین فراهم می‌کند که در حال حاضر ۴۰ هزار دلار نزدیکترین آن است.

منبع: بین کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)