0

6

بیت کوین، رقیب جدید در مارکت NFT، با فروش ۴۶۳ میلیون دلاری، تنها در ۴ ماه!

تنها در ۴ ماه و از ۷ فوریه سال جاری، فروش توکن‌های غیرمثلی روی شبکه بیت‌کوین به ۴۶۳ میلیون دلار رسیده است. این رشد باعث شده تا بیت کوین در رتبه دوم از لحاظ تعداد فروش روزانه NFT قرار بگیرد. اما با وجود رشد چشمگیر فروش NFTهای بیت کوین، این شبکه همچنان از نظر فروش کلی، ۷ رقیب دیگر را پیش روی خود می‌بیند.

بیت کوین، رقیب جدید در مراکت NFT، با فروش ۴۶۳ میلیون دلاری، تنها در ۴ ماه!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اتریوم مدت‌هاست که بر تخت سلطنت بلاک‌چین‌های NFT تکیه زده و جایگاه قرص و محکمی دارد. با این وجود بیت کوین تلاش بسیاری کرده تا بتواند آن را از این تخت پایین بکشد. بین بیش از ۲۰ شبکه پشتیبانی‌کننده از NFT، بیت کوین خیلی‌ها را کنار زده تا در بالای جدول قرار بگیرد.

بر اساس اطلاعات وبسایت «CryptoSlam»، بیت کوین بین ۲۲ بلاک چین، در رده ۸ام از نظر فروش NFT قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که بیت کوین از ۷ فوریه ۲۰۲۳ قادر است تا از NFTها پشتیبانی کند؛ دقیقا ۱۴۹ روز پیش. و این درحالی‌ست که بسیاری از رقبای بیت کوین، سال‌هاست که فعالیت می‌کنند و هنوز هم به فروش این شبکه نرسیده‌اند.

چند شبکه مهم در دنیای NFT تنها توانستند جلوتر از بیت‌کوین قرار بگیرند. اتریوم، رونین، سولانا، فلو، پالیگان، کاردانو و وَکس. شبکه وکس که در رتبه ۷ام قرار دارد، ۳۰ میلیون دلار بیشتر از بیت کوین NFT فروخته است.

مینت NFT چیست؟ معرفی بهترین بلاک چین‌ها برای مینت ان اف تی

دستاوردهای بیت کوین در حوزه NFT!

توکن‌های غیرمثلی شبکه بیت‌کوین جایی در بین ۱۰ ان‌اف‌تی گران تاریخ ندارند، اما جایگاه ۱۱ متعلق به یک NFT بیت‌کوینی‌ست. تقریبا ۳ ماه پیش یکی از NFTهای این شبکه به قیمت ۴.۷ میلیون دلار فروش رفت.

علاوه بر این رده ۱۲ام گران‌قیمت‌ترین NFTهای تاریخ هم متعلق به بیت‌کوین است. «Space Pepe #8253»، که حدود دو ماه پیش به ارزش ۴.۵۶ میلیون دلار فروش رفت. علاوه بر این رده ۱۳ و ۱۴ هم متعلق به BTC است. این دو NFT به ترتیب به قیمت ۴.۴۸ و ۴.۴۵ میلیون دلار فروخته شدند.

نکته قابل توجه این است که تمام ۲۰ ان‌اف‌تی گران‌قیمت تاریخ، حدود یک تا دو سال پیش فروخته شدند. این در حالی‌ست که NFTهای بیت کوین در این رتبه‌بندی، تناه چندماه از فروش‌شان می‌گذرد؛ یعنی در مدتی که بازار NFT تقریبا در رکود به سر می‌برد. با این حال در بین کالکشن‌های ارزشمند، ‌بیت کوین جایگاه خوبی ندارد و ارزشمندترین مجموعه آن یعنی «Uncategorized Ordinals» در رده ۲۶ام قرار می‌گیرد.

در این رتبه‌بندی، رونین با کالکشن «Axie Infinity» در رتبه اول قرار می‌گیرد. رتبه‌های بعدی متعلق به اتریوم است، تا رتبه ۷ که شبکه فلو با مجموعه «NBA Top Shot» دیده می‌شود. به جز این دو مجموعه، تمام کالکشن‌ها تا رده ۲۶، تماما اتریومی هستند. با وجود رشد قابل توجه بیت‌کوین در فروش NFT در چند ماه اخیر، اما همچنان با اتریوم فاصله خیلی زیادی دارد. بیت کوین ۴۶۸ میلیون دلار و اتریوم ۴۳ میلیارد دلار فروش داشته‌ است! این درحالی‌ست که رونین ۴.۲ میلیارد و سولانا ۴ میلیارد دلار NFT فروخته‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)