0

0

راه‌اندازی مجموعه NFT شرکت‌های Crypto.Com و Coca Cola با الهام از جام جهانی فوتبال

این NFTها توسط GMUNK با مشارکت شرکت خدمات مالی کریپتو دات کام (Crypto.Com) و غول صنایع غذایی کوکا کولا (Coca Cola)‌ ایجاد شدند و لحظات و جنبه‌های مختلف جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را ثبت خواهند کرد.

راه‌اندازی مجموعه NFT شرکت‌های Crypto.Com و Coca Cola
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

شرکت‌های کوکاکولا و Crypto.com برای راه‌اندازی یک مجموعه NFT با الهام از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با هم همکاری می‌کنند. این مجموعه با همکاری هنرمند دیجیتال GMUNK بر اساس هیت مپ‌هایی (Heat Maps) که به صورت بصری حرکات و واکنش‌های برجسته بازیکنان را در مسابقات نشان می‌دهند، ایجاد شده است. GMUNK بر اساس این هیت مپ‌ها تعداد ۱۰ هزار NFT ایجاد کرده است، که از ۱ می (۱۱ اردیبهشت) تا ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) ۲۰۲۳ در پلتفرم Crypto.com در دسترس علاقه‌مندان آن قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی به این مجموعه NFT، طرفداران باید یک حساب کاربری در پلتفرم NFT سایت Crypto.com ایجاد کنند و از صفحه باشگاه طرفداران کوکاکولا دیدن کنند و در آنجا می‌توانند توکن‌ جدید ضرب کنند. باشگاه هواداران کوکاکولا یک مرکز دیجیتال برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر است که به طرفداران این فرصت را می‌دهد تا شور و هیجان رقابت‌ها را تجربه کرده و لحظات به‌ یاد ماندنی در طول بازی‌ها را ببینند و در قالب NFT آن را جاودانه کنند. علاوه‌بر مجموعهNFT، باشگاه هواداران شامل تابلوهای امتیازات، تعهدات و پیش‌بینی‌ها است که به طرفداران اجازه می‌دهد با یکدیگر رقابت کنند و هم زمان با برگزاری مسابقات، با آن‌ها تعامل داشته باشند.

البته با وجود اینکه اعلام‌شده دسترسی به این خدمات به‌صورت جهانی ارائه شده است، اما مشاهدات خلاف این را نشان می‌دهد و فعلا ثبت‌نام در باشگاه هواداری کوکا کولا در سایت مختص خاورمیانه این شرکت و حتی در لینک‌های ارائه‌شده برای آن فقط گزینه‌هایی را برای ساکنان قطر، عربستان سعودی یا امارات متحده عربی ارائه می‌دهند.

همه چیز در مورد مفهوم NFT | NFT چیست و چرا ارزشمند است؟

همکاری مشترک هنرمند حوزه‌ی دیجیتال، یک صرافی ارز دیجیتال و نماینده فیفا

GMUNK در یک بیانیه مطبوعاتی رسمی اعلام کرد که مجموعه Piece Magic کوکاکولا از داده‌های فوتبال به عنوان یک قلم‌مو استفاده می‌کند، که نشان‌دهنده تراکم، رفتار و کاربرد رنگ‌ها است و علاقه و اراده بازیکنان را برای جام جهانی به تصویر می‌کشد. همه‌ی این‌ها الهام‌بخش این هنرمند برای توسعه آثار هنری دیجیتال منحصربه‌فرد خود بوده است.

نازلی بربراوغلو (Nazli Berberoglu) مدیرکل جام جهانی در فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA)، اشتیاق خود را از همکاری با GMUNK نشان داد و توانایی هنری و زیبایی کلی مجموعه را تحسین کرد. او در اظهارنظر خود عنوان کرد:

استعداد فوق‌العاده‌ای که به‌طورمداوم مرزهای جدیدترین و هیجان‌انگیزترین رشته هنر را جابه‌جا کرده است. ان اف تی‌ها GMUNK که از هیت مپ‌های او نشأت گرفته‌اند، اشتیاق و اراده‌ای که بازیکنان در طول جام جهانی از خود نشان داده‌اند را به تصویر می‌کشد. در همان لحظه‌ای که آن‌ها درون زمین مبارزه می‌کنند، ورزش و عملکرد آنها الهام‌بخش آثار هنری دیجیتال باورنکردنی خواهد بود.

در همین حین استیون کولیفوویتز (Steven Kolifowitz) مدیر ارشد بازاریابی شرکت Crypto.com، ترجیح داد بیشتر بر پتانسیل این همکاری برای رشد نام تجاری شرکت خود و گسترش پذیرش فناوری‌های غیرمتمرکز تأکید داشته باشد.

او از این دستاورد به عنوان یک افتخار یاد کرد و گفت:

جام جهانی فوتبال امسال اولین جام جهانی خواهد بود که از فناوری Web3 استفاده می‌کند. همکاری با کوکاکولا و GMUNK برای جاودانه کردن این مسابقات تاریخی که برای همیشه در بلاک چین ثبت خواهند شد، یک افتخار بزرگ است. ما با هم در حال به وجود آوردن یک شکل کاملاً جدیدی از خاطرات هستیم.

اعتقاد شرکت Crypto.Com به بازاریابی در حوزه‌ی ورزش، علیرغم شرایط نزولی بازار دارایی‌های دیجیتال

این تنها مجموعه NFT نیست که توسط Crypto.com با الهام از جام جهانی فوتبال حمایت می‌شود. همانطور که در گزارش‌های اخیر نیز به آن اشاره شد، شرکت پرداخت‌های مالی ویزا (Visa) نیز با این صرافی محبوب ارز دیجیتال برای ایجاد یک مجموعه NFT با الهام از گل‌های نمادین جرد بورگتی، تیم کیهیل، کارلی لوید، مایکل اوون و ماکسی رودریگز به عنوان ستاره‌های محبوب فوتبال، همکاری کرد.

البته تمام سرمایه گذاری‌های ورزشی Crypto.com نیز تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. این صرافی مجبور شد در آخرین لحظه از قرارداد اسپانسرینگ با یوفا عقب‌نشینی کند و دلیل آن نیز نگرانی‌های نظارتی قانون‌گذاران عنوان شد. این صرافی قرار بود جایگزین شرکت روسی گازپروم (Gazprom) به عنوان اسپانسر رسمی لیگ اروپا بشود.

اما این مجموعه جدید NFT را می‌توان جدیدترین همکاری ورزشی برای Crypto.com دانست که در حال حاضر حامی رسمی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. این صرافی فعالیت‌های مالی قابل‌توجهی در بخش ورزش از رشته فرمول ۱ گرفته تا ورزش‌های الکترونیکی داشته است، و با صرف میلیون‌ها دلار برای تبلیغات، حمایت‌های مالی و مشارکت در این رشته‌ها، سعی در معرفی ارز‌های دیجیتال به مخاطبین حوزه‌ی ورزشی داشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)