0

0

رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو و سهام پس از انتشار گزارش مشاغل در آمریکا

بازار کریپتوکارنسی نیز همراه با بازار سهام ایالات متحده با افزایش در قیمت‌ها روبه‌رو شد.

رشد قیمت‌ها در بازار کریپتو و سهام پس از انتشار گزارش مشاغل در آمریکا
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بیت کوین (BTC) به بالای ۱۷ هزار دلار بازگشته است و بازار سهام آمریکا نیز صعودی است. دلیل جهش در بازار‌های مالی، واکنش معامله‌گران به گزارش وزارت کار مبنی بر افزایش نرخ بیکاری است که خود نشانه‌ای از احتمال کند‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره فدرال است.

بیت کوین، بزرگترین دارایی دیجیتال بر اساس ارزش بازار با رشدی ۲ درصدی، اکنون با قیمت ۱۷۱۴۰ دلار معامله می‌شود. دومین ارز دیجیتال بزرگ یا همان اتریوم (ETH) حتی عملکردی بهتر از خود نشان داده و با رشد ۳.۳ درصدی در زمان نگارش این خبر با قیمت ۱۲۶۳ دلار معامله می‌شود.

قیمت اکثریت قریب به اتفاق دارایی‌های بزرگ بازار کریپتوکارنسی در روز گذشته افزایش یافته که از این لحاظ دقیقاً از رفتار بازار سهام آمریکا پیروی کرده‌اند. معامله‌گران وال استریت با استناد به داده‌هایی که نشان‌دهنده افزایش تعداد افرادیست که برای برخورداری از مزایای بیکاری درخواست می‌دهند و رسیدن نرخ بیکاری در پایان امسال به بالا‌ترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته به آینده بازار‌های مالی امیدوار شده‌اند و به نظر می‌رسد از شرایط موجود رضایت دارند.

اقتصاددانان معتقدند که کم بودن نرخ بیکاری می‌تواند به معنای بالاتر رفتن تقاضا در بازار شود که خود منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. با افزایش نرخ بیکاری احتمال افزایش قیمت‌ها کمتر است و در نتیجه تورم نیز کاهش خواهد یافت.

شاخص S&P 500 بازار با ۰.۷۵ درصد افزایش روی عدد ۳۹۶۳.۵۱ قرار گرفت و به بزرگترین زنجیره باخت خود از اکتبر امسال پایان داد. شاخص میانگین صنعتی داو جونز (Dow Jones Industrial Average) نیز با افزایش ۱۸۳.۵۶ واحدی ( ۰.۵۵ درصد رشد) در نهایت روی مقدار ۳۳۷۸۱.۴۸ قرار گرفت. شاخص کامپوزیت نزدک (Nasdaq Composite) نیز ۱.۱۳ درصد جهش کرد و به ۱،۱۰۸۲.۰۰ رسید.

در سال اخیر بازار دارایی‌های دیجیتال از رفتار بازار سهام ایالات متحده آمریکا پیروی کرده است. زمانی که بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را برای کنترل تورم افزایش داد، سرمایه‌گذاران از شر دارایی‌های ریسکی مانند سهام و بیت کوین خلاص شدند و این واکنش آن‌ها منجر به سقوط این بازار‌ها شد.

اخبار امروز نشانه کوچکی بود مبنی بر اینکه سیاست‌گذاران بانک مرکزی آمریکا ممکن است تورم را تحت‌ کنترل خود درآورده باشند. با این حال کلیت بازار کریپتوکارنسی هنوز هم به‌شدت نسبت به گذشته افت کرده است. سال گذشته در این زمان بیت ‌کوین (BTC) بیش از ۵۰ هزار دلار برای هر کوین معامله می‌شد. قیمت اتریوم (ETH) نیز ۴۴۳۱ دلار بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)