0

3

اخطار ولز کمیسیون بورس به رابین هود؛ قربانی بعدی SEC مشخص شد؟

در ادامه سرکوب‌های پیاپی پلتفرم‌های ارز دیجیتال در آمریکا، کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور علیه پلتفرم معاملاتی رابین هود (Robinhood) اخطار ولز (Wells notice) صادر کرد.

اخطار کمیسیون بورس به پلتفرم‌های ارز دیجیتال
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اخطار ولز یک اخطاریه رسمی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صادر می‌کند و به یک فرد یا شرکت اطلاع می‌دهد فصد دارد علیه آنها به صورت قانونی اقدام کند. پیش از این نیز این کمیسیون علیه دو شرکت کانسنسیس (توسعه‌دهنده کیف پول متامسک) و صرافی یونی سواپ اخطار ولز صادر کرده بود.

بر اساس پرونده موجود، کمیسیون بورس فعالیت شرکت رابین هود و ارزهای دیجیتال لیست شده در این پلتفرم را در مدت اخیر بررسی کرده و تصمیم گرفته تا به دلیل نقض قوانین بخش‌های (a)15 و 17A قانون بورس اوراق بهادار علیه این پلتفرم اقدام اجرایی کند.

خرید ارز دیجیتال

تصمیم کمیسیون بورس آمریکا برای صدور اخطار ولز و اقدام اجرایی علیه رابین هود در حالی گرفته می‌شود که این پلتفرم در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را برای مطابقت با قوانین و همکاری با این کمیسیون انجام داده است.

دن گالاگر (Dan Gallagher)، مدیر ارشد حقوقی شرکت رابین هود در این باره می‌گوید:

از اینکه پس از سال‌ها تلاش و حسن نیت در همکاری با کمیسیون بورس، این کمیسیون اخطار ولز برای ما صادر کرده است ناامید شده‌ایم.

رابین هود در سال‌های اخیر رویکرد محتاطانه‌ای را در پیش گرفته و سعی کرده تا ارزهای دیجیتالی که کمیسیون بورس اعتقاد به اوراق بهادار بودن آنها دارد را به لیست معاملات خود اضافه نکند. همین چند وقت پیش نیز این شرکت پالیگان، کاردانو و سولانا را از لیست معاملات خود حذف کرد. همچنین این پلتفرم با توجه به دعاوی حقوقی اخیر SEC علیه پلتفرم‌های ارز دیجیتال هیچ خدمات وام‌دهی یا استیکینگی ارائه نمی‌دهد.

این شرکت معتقد است هیچ‌کدام از ارزهای دیجیتال لیست شده در این پلتفرم اوراق بهادار محسوب نمی‌شوند و به همین خاطر احتمالا در هردادگاهی پیروز می‌شود. کارشناسان حقوقی نیز معتقدند کمیسیون بورس ظرف چند ماه آتی علیه رابین هود شکایت خواهد کرد اما این شرکت با توجه به رویکرد محتاطانه خود احتمالا پیروز پرونده خواهد شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)