0

0

احتمال ثبت رکوردی جدید در درجه سختی استخراج بیت کوین با رسیدن نرخ هش آن به بالاترین حد خود!

در هفته اول سال جدید و در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۳، هش ریت بیت کوین به بالاترین حد تاریخی خود (All Time High) رسید. این شبکه یک نقطه عطف در مقدار حدودی ۳۶۱.۲۰ اگزهش در ثانیه (EH/s) را در روز جمعه ثبت کرد که بیش از ۴ درصد بالاتر از رکورد قبلی EH/s ۳۴۷.۱۶ ثبت شده در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۲ بود.

نرخ هش بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده؛ احتمال ثبت رکوردی جدید در میزان سختی استخراج بیت کوین
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دشواری استخراج این رمزارز تا ۸ روز دیگر تغییر خواهد کرد

قدرت محاسباتی بیت کوین در هفته اول سال جدید بسیار بحث‌برانگیز بوده، زیرا اولین رکورد خود را در سال ۲۰۲۳ شکست. طبق آمار‌ها هش ریت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین حد خود در روز ۶ ژانویه (۱۶ دی) در ساعت ۳:۴۲ بعدازظهر در ارتفاع بلوک ۷۷۰،۷۰۹ و زمانی‌که کل قدرت هش شبکه به EH/s ۳۶۱۲۰ رسید، دیروز در تاریخ ۷ ژانویه (۱۷ دی) در مقدار ۲۹۰ اگزاهش در ثانیه قرار گرفته است. این رکورد برابر با ۰.۳۶۱۱۹۹۹ زتاهاش در ثانیه (ZH/s) یا تقریباً ۳۶۱.۲ کوئینتیلیون هش در ثانیه است.

رکورد ۶ ژانویه بیش از ۴ درصد بالاتر از رکورد ۱۲ نوامبر (۱۳ آبان) ۲۰۲۲ با حدود EH/s ۳۴۷.۱۶ که در ارتفاع بلوک ۷۶۲،۸۴۵ ثبت شده، بود. از آنجایی که هش ریت بسیار بالا رفته، زمان تولید بلاک نیز بسیار سریعتر از میانگین ۱۰ دقیقه بدست آمده است. آمار نشان می‌دهد که فواصل فعلی بین بلاک (زمان بین بلوک‌های استخراج‌شده) بین ۸:۵۱ تا ۷:۳۱ دقیقه است. داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که هزینه تولید بیت کوین کاهش یافته است. معیارهای macromicro.me نشان می‌دهد که هزینه تولید بیت کوین ۱۶،۵۶۸ دلار به ازای هر واحد است، درحالی‌که قیمت نقدی آن ۱۶،۹۲۰ دلار در هر واحد است.

آمارهای theminermag.com نشان می‌دهد که هزینه تولید BTC حتی ممکن است بسیار کمتر باشد، زیرا پورتال وب آن‌ها میانگین هزینه را در حدود ۱۳.۶ هزار دلار برای هر واحد نشان می‌دهد. فواصل بلوک سریعتر احتمالاً به این معنی است که سختی شبکه پس از کاهش ۳.۵۹ درصدی در روز دوم سال، در حوالی ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) ۲۰۲۳ افزایش خواهد یافت. برآوردهای فعلی برای تغییر سختی در ۸ روز پیش رو حاکی از آن است که این مقدار از ۷.۰۴ درصد تا ۱۳.۲ درصد افزایش خواهد یافت. در ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر) ۲۰۲۲، این مقدار ۱۳.۵۵ درصد افزایش داشت که بزرگترین صعود سال بود.

در ۷ ژانویه ۲۰۲۳، آمار سه روزه نشان می‌دهد که Foundry USA با ۲۹.۳۴ درصد از کل هش ریت جهان یا تقریباً EH/s ۷۸.۸۵ قدرت هش، برترین استخر ماینینگ است. بعد از Foundry به ترتیب Antpool با ۲۰.۰۴ درصد، F2pool با ۱۶.۷۴ درصد، Viabtc با ۹.۷۱ درصد و Binance Pool با ۷.۸۵ درصد قرار دارند. قدرت پردازش شبکه که به بالاترین حد خود می‌رسد نشان می‌دهد که بلاک چین بیت کوین در حال قدرتمندتر شدن است که به عنوان یک علامت مثبت برای سلامت کلی شبکه بیت کوین تلقی می‌شود. بااین‌حال همانطور که در بالا ذکر شد، قدرت پردازش شبکه می‌تواند بر سختی استخراج بلوک‌های جدید پس از تغییر سختی در ۸ روز آینده و در ۱۶ ژانویه تأثیر بگذارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)