0

3

بیتکوین با پل نومیکس جدید به کازماس می‌آید!

ارتقای بلاک چین نومیک (Nomic)، امکان صدور توکن‌های مبتنی بر بیت کوین را در اکوسیستم کازماس (Cosmos) فراهم می‌کند.

صدور توکن‌های مبتنی بر بیت کوین در کازماس
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

نومیک (Nomic) راه‌حل پل‌زنی لایه ۱ بیت کوین، نقدینگی بیت کوین را در کازماس از طریق توکنی با پشتوانه بیت کوین فعال می‌کند.

این تیم ارتقای میان زنجیره‌ای nBTC به بلاک چین لایه یک نومیک را تا پایان اکتبر برای راه‌اندازی این توکن جدید اجرا می‌کند.

توکن nBTC به عنوان توکنی بومی در اکوسیستم کازماس عمل می‌کند و از طریق پروتکل ارتباطات بلاک چینی (IBC) قابل انتقال خواهد بود.

پس از ارتقا، برنامه نومیک یا برنامه‌های کازماس مبتنی بر نومیک مانند Osmosis که یک صرافی غیرمتمرکز است، صدور و بازخرید nBTC برای بیت کوین را تسهیل می‌کند.

ارتقای این بلاک چین برای تاریخ ۲۷ اکتبر برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تا ۳۰ اکتبر فعال شود.

خرید ارز دیجیتال

تیم مؤسس و توسعه‌دهنده نومیک و مدیرعامل توربو فیش (Turbofish) مت بل (Matt Bell)، دیروز در کنفرانس Cosmoverse در ترکیه از این پروژه رونمایی کردند.

بل گفت: «نومیک اکنون قابلیت‌های دیفای اکوسیستم کازماس را برای هر کاربری که بیت کوین (BTC) دارد، در دسترس قرار می‌دهد.»

سانی آگاروال (Sunny Aggarwal) یکی از بنیانگذاران Osmosis، اظهار کرد: «این توسعه می‌تواند به حل مشکل نقدینگی اکوسیستم کازماس کمک کند، زیرا به یک دارایی پولی نیاز دارد که بتواند به عنوان ذخیره ارزش اولیه آن عمل کند. با کمک پل نومیک، ایده کازماس بیت کوین محور عملی خواهد شد».

نگرانی در مورد پل‌های کراس چینی

بر اساس داده‌های DeFiLlama، کل وجوه از دست رفته در هک پل‌های کراس چینی ۳۷ درصد کل هک‌های کریپتویی از سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دهد که نگرانی در مورد پروتکل‌های پل‌زنی را افزایش می‌دهد.

با اینحال بل اظهار کرد: «نومیک کاملاً غیرمتمرکز و غیر امانی است و همین آن را به اولین پل بیت کوینی در نوع خود تبدیل می‌کند».

بل اضافه کرد بیت کوین مانند سایر پروتکل‌های پل‌سازی روی نومیک قفل نشده است. در عوض، در «خروجی ذخیره» در بلاک چین بیت کوین نگهداری می‌ شود و وجوه زمانی آزاد می‌شود که تراکنش‌ها توسط اعتبارسنج‌های نومیک امضا شوند.

این ویژگی، گزینه «پرداخت‌های اضطراری» را فعال می‌کند که خطر از دست دادن بیت کوین را در صورت مواجه شدن نومیک با هر مشکلی کاهش می‌دهد.

رهبر محصولات کازماس می‌گوید شبکه‌های لایه‌ ۲ اتریوم  «جام مقدس» مقیاس‌پذیری نیستند.

علاوه بر بیت کوین، بلاک چین‌های دیگری از جمله Noble و Celesta نیز در حال کار بر راه‌اندازی USDC در اکوسیستم کازماس هستند تا نقدینگی دیفای آن را افزایش دهند.

منبع: دیکریپت

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)