0

0

پیشبینی اصلاح علی‌ رغم بازیابی سطح ۲۷هزار دلار توسط BTC؛ آغاز وضعیتی بحرانی؟

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

با وجود روندی مناسب توسط بیت کوین (BTC) در هفته‌های اخیر و اوج گیری تا سطوح بالاتر از ۲۸هزار دلار، شب گذشته برای پادشاه بازار کمی غافلگیر کننده رقم خورد.

در تاریخ ۲۷ مارس، شاهد از دست رفتن حمایت ۲۷هزار دلاری توسط بیت کوین بودیم. با این حال، این ارز توانست مجددا به این سطح باز گردد امّا برخی کارشناسان این وضعیت را «آرامش قبل از طوفان» قلمداد می‌کنند!

بایننس و حواشی همیشگی

روز گذشته با انتشار اخباری مبنی بر قرارگیری بایننس در لیست شکایت‌های کمیسیون قراردادهای معاملات آتی آمریکا (CFTC)، شاهد هیجانات منفی در بازار بودیم.

با آغاز این حواشی، بسیاری از کارشناسان ماجرای صرافی FTX را یادآوری کردند و خاطرنشان کردند که این نگرانی‌ها ادامه‌دار خواهند بود. با این حال، مدیر صرافی بایننس یعنی چانگ‌پنگ‌ژائو (ملقب به CZ)، این شکایات و اتهامات وارده را تکذیب کرد.

امروز شاهد ارائه یک شکایت غیرمنتظره از سوی کمیسیون CFTC بودیم. این موضوع ناامیدی ما را به همراه داشت. چرا که طی ۲ سال همکاری با این کمیسیون، انتظار چنین اتهامات غیر‌حقیقی‌ای را نداشتیم.

چانگ‌پنگ‌ژائو

CZ همچنین اضافه کرد که مفاد این شکایت‌نامه، از صحت کافی برخوردار نیستند و بایننس با موضوعات مذکور در این شکایت موافقت ندارد.

Crypto Tony در توییتر

با این حال، پلتفرم تحلیلی Skew عنوان کرد که بیت کوین توانسته در چنین شرایط پر تنشی، ثبات خود را حفظ کند. علاوه بر این، از بایننس به عنوان مهم ترین پشتوانه بیت کوین در این گونه‌ برهه‌های زمانی یاد کرد. این مرجع اضافه کرد که اکنون بستر لازم برای جهش بازار فراهم نیست و احتمالا محدوده ۲۴ تا ۲۶ هزار دلار، نواحی تثبیت قیمت BTC در کوتاه مدت باشند. تحلیل روزانه بیت کوین (BTC) اختصاصی پول نو

علاوه بر Skew، تریدر مشهوری که با نام Crypto Tony در توییتر فعالیت دارد نیز، به عملکرد مناسب بیت کوین در کوتاه مدت و حفظ ثبات این ارز با وجود تنش‌های بازار اشاره کرده است.

من وارد یک موقعیت معاملاتی خرید شدم و حد ضرر خود را در ناحیه ۲۵۵۰۰ دلار قرار دادم.

بایننس و CFTC؛ جریمه پایان کار خواهد بود؟

در همین حال، برخی از افراد معتقدند که حواشی بایننس و CFTC امری دائمی نخواهد بود و احتمالا همه چیز با یک جریمه تمام شود!

یکی از معامله‌گران مشهور توییتر به نام Pentoshi نیز، اعتقاد دارد که این وضعیت کوتاه مدت بود و در معاملات بلندمدت تاثیر چندانی نخواهد داشت:

بازار کریپتو صدها موقعیت FUD را از سر گذرانده است. مانند Bitfinex، محدودیت‌های چین، شکایات حقوقی و ورشکستگی‌ها از جمله مواردی هستند که بر آشفتگی بازار افزوده‌اند. هر اتفاقی که بیفتد، بیت کوین به حرکات خود ادامه خواهد داد. فاد (FUD) چیست؟

بایننس و CFTC

علاوه بر صاحب نظرانی که از آن‌ها نام بردیم، تحلیلگر و سازنده پادکست معروف یعنی اسکات ملکر (Scott Melker) که با نام Wolf of All Streets شناخته می‌شود، دیدگاه نسبتا متفاوتی را به اشتراک گذاشته است. وی اعتقاد دارد که چالش‌های قانونی دیگری در انتظار بایننس خواهند بود.

خرید بیت کوین

در هر حال، هیچ چیز قابل پیشبینی نیست و برای تشخیص قطعی وضعیت بازار، بهتر است تا کمی منتظر بمانیم!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)