0

0

آیا ریزشی بزرگ در انتظار بیت کوین است؟

قیمت بیت کوین در آستانه نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) ایالات متحده از بالاترین سطح خود در حال نزول است. آیا نتایج این نشست منجر به افت قیمت مجدد بیت کوین خواهد شد؟

کاهش قیمت بیت کوین در آستانه نشست FOMC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

قیمت بیت کوین در چند روز گذشته بارها سعی در بازیابی سطح روانی خود داشته، تا اینکه امروز دوباره به بالای ۲۵۰۰۰ دلار رسید. قیمت آن قبل از شروع اصلاح به سطوح پایین‌تر، به بالاترین سطح ۲۵۱۲۶ دلار راه یافت.

معامله‌گران در حال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا قیمت بیت کوین می‌تواند بالاتر از این سطح حیاتی باقی بماند تا افزایش بیشتری را تأیید کند یا خیر. برخی معتقدند رالی اخیر بیت کوین یک «تله گاوی (bull trap)» بوده است.

خرید ارز دیجیتال

حرکت صعودی بیت کوین به دو عامل کلیدی بستگی دارد. اول، اینکه آیا می‌تواند بالاتر از سطح تعیین‌کننده ۲۵۱۰۰ دلار باقی بماند یا نه. میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (200WMA) یکی از مؤثرترین شاخص‌هایی است که یک معامله‌گر برای شناسایی تغییرات طولانی مدت در حرکات بیت کوین می‌تواند از آن استفاده کند.

هفته گذشته، قیمت بیت کوین شاهد پول‌بکی از 200WMA بود و مقاومتی قوی از خود نشان داد. اگر قیمت آن در این هفته بالاتر از 200WMA بسته شود، یک رالی صعودی عظیم را می‌تواند آغاز کند. جالب اینجاست که همین سطح خرس‌های بازار را به‌طور کامل حذف می‌کند و گاوها این روند را تصاحب خواهند کرد.

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر گرفت، انتشار صورتجلسات FOMC فدرال رزرو ایالات متحده در تاریخ ۲۲ فوریه (۳ اسفند) است. قیمت بیت کوین پیش از این رویداد مهم بی‌ثبات خواهد بود. جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، قبلاً تکرار کرد که روند کاهش تورم آغاز شده و با این حرکت، افزایش نرخ‌های بهره بالاتر رسماً از گزینه‌ها حذف خواهد شد.

بااین‌حال، لفاظی‌های خصمانه‌ی برخی از مقامات فدرال رزرو برای افزایش احتمالی نرخ بهره ۵۰ واحدی (bps) در نشست FOMC در ماه مارس همچنان بر قیمت بیت کوین فشار می‌آورد. از این‌رو، جلسات FOMC رویدادی کلیدی است که تا چند هفته بر بازار تأثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر، چندین معیار آنچینی تأیید می‌کند که قیمت بیت کوین در چرخه اولیه بازار صعودی قرار دارد.

قیمت بیت کوین به ۳۰۰۰۰ دلار می‌رسد

از آنجایی‌که احساسات بازار به‌شدت صعودی است و چین هم از هنگ‌کنگ برای تبدیل شدن به هاب کریپتو حمایت می‌کند و چندین صرافی ارز دیجیتال قصد دارند فعالیت خود را در هنگ‌کنگ نیز گسترش دهند، قیمت بیت کوین احتمالاً افزایش خواهد یافت. بیت کوین در حال حاضر در محدوده قیمتی۲۴.۷ تا ۲۵ هزار دلار معامله می‌شود. پایین‌ترین و بالاترین قیمت ۲۴ ساعته ثبت‌شده برای آن، به ترتیب ۲۴۴۲۸ دلار و ۲۵۱۲۶ دلار است.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)