0

0

فعالیت شبکه بیت کوین به بالاترین میزان خود از می ۲۰۲۱ رسیده است

روز چهارشنبه (۸ فوریه/۱۹ بهمن) سایت «CryptoQuant» در یادداشتی منتشر کرد: ” با افزایش نگهداری و انتقال NFTها روی شبکه بیت کوین، فعالیت آن به بالاترین میزان 2 سال گذشته خود رسیده.”

فعالیت شبکه بیت کوین به بالاترین میزان خود از می ۲۰۲۱ رسیده است
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در یادداشت CryptoQuant آمده است:

فعالیت شبکه بیت کوین افزایش یافته و به بالاترین مقدار خود پس از ماه می ۲۰۲۱ رسیده است. تعداد تراکنش‌های روزانه این شبکه هم به رقم ۳۴۵۰۰۰ رسیده است که بیشترین مقدار از آوریل ۲۰۲۱ محسوب می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تراکنش‌های P2TR باعث رشد فعالیت شبکه شده‌اند.

داده‌های کریپتوکوانت درباره افزایش فعالیت شبکه بیت کوین
نمودار وبسایت CryptoQuant که افزایش فعالیت شبکه بیت کوین را نشان می‌دهد

روز سه‌شنبه (۷ فوریه)، واحد تحقیقاتی بایننس، یعنی «بایننس ریسرچ Binance Research»، درباره NFTهای شبکه بیت کوین، اطلاعاتی را منتشر کرد. در رشته‌توییتی، بایینس ریسرچ گفت که در گذشته بلاک چین بیت کوین تنها به منظور پرداخت مورد استفاده قرار می‌گرفت. به تازگی اما با ظهور پروتکل «اوردینالز Ordinals» بیت کوین از ان اف تی‌های بومی هم بهره‌مند شده است.

پیش از اوردینالز، برای خرید و فروش NFTها افراد باید به سراغ شبکه‌هایی می‌رفتند که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کردند. مثل اتریوم و زنجیره BNB. پروتکل اوردینالز اما مصنوعات دیجیتالی منحصر به فردی را خلق می‌کند که می‌توانند روی زنجیره بیت کوین نگهداری و انتقال داده شوند.

ارز دیجیتال

کیسی رودارمور (Casey Rodarmor) خالق پروتکل اوردینالز و یکی از توسعه‌دهندگان سابق و اصلی بیت کوین است. او در پستی که ۲۰ ژانویه ۲۰۲۳ منتشر کرد گفت اوردنیالز از «اینسکریپشن (inscription)» یا «کتیبه‌ها» پشتیبانی می‌کند. در ادامه هم به توضیح اینکه کتیبه‌ها چه تفاوتی با NFTها دارند، پرداخت:

“اینسکریپشن‌ها مصنوعات دیجیتالی هستند که به توکن مجزا، زنجیره جانبی یا تغییر فرم شبکه بیت کوین نیازی ندارند. این مصنوعات با دربر داشتن محتوایی مثل یک عکس، متن یا حتی یک لینک در یک تراکنش اینسکریپشنی، به وجود می‌آیند. تراکنش اینسکریپشنی فاکتوری به نام “نوع محتوا” هم دارد که نشان می‌دهد چه محتوایی در این تراکنش قرار دارد. محتوای تراکنش هم تضمین‌کننده صلاحیت آن هم هست.”

اینسکریپشن‌ها مصنوعات دیجیتالی اند و مصنوعات دیجیتالی، نوعی NFT هستند. اما همه NFTها مصنوع دیجیتالی به شمار نمی‌روند. برای اینکه یک NFT را بتوان یک مصنوع دیجیتالی دانست، باید استانداردهای بیشتری را برای آن لحاظ کرد. آن NFT باید غیرمتمرکز، تغییرناپذیر، محدودنشده و روی بلاک چین قرار گرفته باشد. قشر بزرگی از NFTها جزء مصنوعات دیجیتالی به شمار نمی‌روند. چون محتوای آن‌ها روی بلاک چین ذخیره نمی‌شود و روی شبکه‌های متمرکز نگهداری و منتقل می‌شوند.

اطلاعات بایننس ریسرچ نشان می‌دهد در هفته‌های گذشته پروتکل اوردینالز محبوبیت گسترده‌ای پیدا کرده است. چرا که به افراد اجازه می‌دهد عکس، ویدئو و یا حتی PDF روی بلاک چین بیت کوین قرار دهند!

خرید بیت کوین

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)