0

0

آیا بیت کوین ۷هزار دلاری می‌شود؟ تحلیل شوکه‌کنندهٔ متخصص بلومبرگ از کاهش قیمت شدید بیت کوین

بیت کوین (BTC)، ارز دیجیتال معیار بازار کریپتوکارنسی، در تلاش برای حفظ مسیر صعودی خود، با خطرات احتمالی بازگشت به سطوح قبلی مواجه است. مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کلان در بلومبرگ اخیراً خط سیر نزولی بیت کوین را برجسته کرده و بر خطرات مرتبط با سطح قیمت فعلی آن تأکید کرده است.

کاهش قیمت شدید بیت کوین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در پایان سال ۲۰۱۹، بیت کوین تقریباً ۷۰۰۰ دلار ارزش داشت که پامپ نقدینگی قابل‌توجهی را تجربه کرد و منجر به افزایش قیمت آن شد. به گفته مک گلون، این رویداد تاریخی، پتانسیل بازگشت به میانگین را نشان می‌دهد. با توجه به ۲۷۰۰۰ دلاری شدن بیت کوین در تاریخ ۱۹ ماه مه، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این ارز دیجیتال ممکن است با اصلاح نزولی مواجه شود.

منبع: TradingView

به نظر مک‌گلون میانگین متحرک ۵۲ هفته‌ای بیت‌کوین در مقایسه با موج صعودی که در آغاز سال ۲۰۲۰ شاهد آن بودیم، روند نزولی را نشان می‌دهد. با وجود ریبانس از نقطه‌ای پایین در سال ۲۰۲۲ که قیمت بیت کوین به حدود ۱۵۰۰۰ دلار رسیده بود، در آوریل ۲۰۲۳ دوباره به حدود ۳۰۰۰۰ دلار برگشت که به طور بالقوه نشان‌دهنده بازار خرید بیش از حد آن بوده است.

ارز دیجیتال

الگوهای رونق و رکود بیت کوین که عمدتاً تحت تأثیر تزریق یا تخلیه نقدینگی است، نقش مهمی در شکل دادن به احساسات بازار ایفا می‌کنند. مک گلون پیشنهاد می‌کند برای پیش‌بینی جهت بعدی بیت کوین در نظر گرفتن میانگین ۵۲ هفته‌ای آن بسیار مهم است.

جالب اینجاست که علیرغم رکود بانکی، فدرال رزرو مجدداً بر شدت سیاست‌های خود افزوده است. این کارشناس معتقد است سرسختی بانک مرکزی در این مورد ممکن است نشان‌دهنده فشارهای بالقوه کاهش تورم بر دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال باشد. مک‌گلون خاطرنشان می‌کند رکود بازار مس و ارزهای دیجیتال که نمونه اصلی آن بیت کوین است برخلاف انعطاف‌پذیری که بازار سهام از خود نشان داده است به این هشدارها توجه ‌خواهد کرد.

بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)