0

1

اوج قیمت بیت کوین در این چرخه چقدر خواهد بود؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

پیش بینی قیمت بیت کوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با افزایش دوباره قیمت بیت کوین و رکوردشکنی آن پیش از هاوینگ، حالا همه نگاه‌ها به روند آتی این ارز دیجیتال معطوف شده است. در حالی که پیش‌بینی‌های صعودی مختلفی در مورد اوج قیمت بیت کوین در این چرخه مطرح شده است، پیتر برنت، تحلیلگر کهنه‌کار بازار می‌گوید ممکن است بزرگترین ارز دیجیتال بازار در حوالی 70000 دلار به اوج خود رسیده باشد.

پیش‌بینی برنت در حالی مطرح می‌شود که بسیاری از تحلیلگران و مدل‌های قیمت‌گذاری از احتمال صعود بیشتر قیمت بیت کوین خبر می‌دهند. برخی از این پیش‌بینی‌ها حتی می‌گویند قیمت بیت کوین در این چرخه می‌تواند به مرز 210 هزار دلاری برسد.

آیا اوج قیمت بیت کوین در این چرخه ثبت شده است؟

برنت به تازگی در توییتر تحلیلی منتشر کرده و در آن، به الگوی «افت نمایی»  در بازارهای صعودی بیت کوین اشاره کرده است. بر اساس این الگو، قیمت بیت کوین در چرخه‌های متوالی تنها حدود ۲۰٪ از رشد چرخه گذشته را تجربه می‌کند، اتفاقی که در سه چرخه اخیر رخ داده است.

برانت در این رابطه می‌گوید:

به عبارت دیگر، ۸۰٪ از انرژی نمایی در هر چرخه صعودی از بین می‌رود.

بر اساس الگوی افت نمایی، برنت تخمین می‌زند اوج قیمت بیت کوین در این چرخه، ۴.۵ برابر کف ۱۵۵۰۰ دلاری آن، یعنی در حوالی ۷۰۰۰۰ دلار باشد؛ سطحی که بیت کوین پیش از این در ماه مارس به آن رسید.

علیرغم این الگو، برنت می‌گوید تنها ۲۵٪ احتمال وجود دارد که اوج قیمت بیت کوین در این چرخه تشکیل شده باشد.

خرید ارز دیجیتال

دیگر تحلیلگران چه می‌گویند؟

جیووانی سانتوستاسی، مدیرعامل شرکت کوانتونومی در واکنش به پیش‌بینی برنت، الگوی افت نمایی وی را فاقد اعتبار خواند. به عقیده وی، از آنجایی که داده‌های کمی برای این الگو وجود دارد، نمی‌توان نتیجه‌گیری کلی از آن به دست آورد.

به عقیده سانتوستاسی، می‌توان اوج قیمت بیت کوین را بر اساس الگوی توزیع توانی در درازمدت پیش‌بینی کرد. این الگو، یک رابطه ریاضی است که یک کمیت به عنوان توان کمیت دیگر تغییر می‌کند.

بر اساس این الگو در کنار مدل افت نمایی و رفتار چرخه‌ای بیت کوین، سانتوستاسی پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین در ماه دسامبر سال ۲۰۲۵، به اوج ۲۱۰ هزار دلاری برسد. وی همچنین با توجه به داده‌های چرخه‌های گذشته، معتقد است کف چرخه بعدی در حوالی ۸۳۰۰۰ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت بیت کوین بر اساس مدل توزیع توانی
پیش بینی قیمت بیت کوین بر اساس مدل توزیع توانی

پاو هوندل، تحلیلگر ارشد صرافی Swyftx معتقد است قیمت بیت کوین تا زمان هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۸، حداقل ۲ برابر خواهد شد و می‌تواند به ۱۲۰ هزار دلار برسد. در همین حال، لورن بنایون، مدیرعامل شرکت اکرون تریدینگ پیش‌بینی می‌کند اوج چرخه در حوالی ۱۸۰ هزار دلار ثبت شود.

پیش‌بینی‌های مختلف از اوج قیمت بیت کوین در این چرخه در حالی مطرح می‌شوند که شرکت فیدلیتی دیجیتال استس به تازگی در گزارشی مدعی شده قیمت بیت کوین، دیگر پایین‌تر از بهای واقعی آن نیست و ارزان محسوب نمی‌شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)