0

2

قابلیت جدید مارکت‌پلیس «اوپن‌سی OpenSea»؛ امکان «معاوضه NFT»

مارکت‌پلیس «اوپن‌سی OpenSea»، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای NFT در دنیا از قابلیت «Deals یا معاملات» خود رونمایی کرد. قابلیت معاملات این امکان را می‌دهد تا طرفین به صورت P2P (همتا به همتا)، ان‌اف‌تی‌ها و رپداتریوم‌های (WETH) خود را، با هم معامله کنند. این قابلیت توسط پلتفرم ترید پیشرفته NFT اوپن‌سی، یعنی «Seaport» طراحی و توسعه داده شده تا اوپن‌سی، با مارکت‌پلیس «بلِر Blur» رقابت کند.

قابلیت جدید مارکت‌پلیس «اوپن‌سی OpenSea»؛ امکان «معاوضه NFT»
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اوپن‌سی، مارکت‌پلیس شناخته‌شده دنیای NFT، به تازگی از قابلیت جدید معاملات همتا به همتای خود، به نام «Deals» رونمایی کرد. قابلیت Deals یا معاملات به تریدرها این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم، با افراد دیگر، تبادلات NFT داشته باشند. و این باعث می‌شود تا از این به بعد، به صورت مستقیم با کلکسیونرها هم در ارتباط باشند.

توییت اوپن سی درباره قابلیت Deals

هدف اصلی این قابلیت، معاوضه مستقیم NFT بین افراد است تا برای این کار، به پلتفرم‌های شخص ثالث نیازی نداشته باشند. در واقع این بینش سعی می‌کند تا جلوی کلاهبرداری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود را بگیرد. چون خیلی از کلاهبرداران و هکرها، با پیام دادن از طریق دایرکت یا وبسایت‌های اسکم، والت افراد را خالی می‌کرده و می‌کنند. حالا این قابلیت اوپن‌سی، می‌تواند اعتماد بیشتری بین کاربران ایجاد کند.

ارز دیجیتال

کاربران می‌توانند با وارد کردن آدرس والت، نام ENS یا نام کاربری فردی که قصد معاوضه با آن را دارند، از این سرویس استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند برای معاوضه یک NFT، تا ۳۰ ان‌اف‌تی و همچنین رپداتریوم (WETH) را به عنوان پیشنهاد به فرد مقابل ارائه کنند.

برای اینکه اینکه معاملات با راحتی بیشتری صورت بگیرد، اوپن‌سی از مجموعه‌های تاییده‌شده و همچنین مجموعه‌هایی که روی یک شبکه مشترک هستند، پشتیبانی می‌کند.

وقتی کاربری پیشنهاد معاوضه دریافت می‌کند، مختار است که هرکدام را که دوست دارد بپذیرد. اگر او پشنهادی را قبول کند، موظف است تمام گس‌فی و کارمزدهای “شبکه” را در این پروسه پرداخت کند. البته تنها کارمزد، همین کارمزد شبکه است و اوپن‌سی برای این قابلیت، هیچ‌گونه کارمزدی برای خودش یا حق‌الامتیازی (Royalty) دریافت نمی‌کند.

و باز هم رقابت اوپن‌سی و بلر!

قابلیت جدید اوپن‌سی در نقطه‌ای بحرانی معرفی شد. درست در زمانی که این مارکت‌پلیس در تلاش است تا به بلر نزدیک شود و مثل دوران پیش از بلر، پادشاه بازارهای NFT باشد. درست در اکتبر سال گذشته میلادی که «بلِر Blur» با شعار «بدون کارمزد» ظهور کرد، اوپن‌سی وارد چالشی بسیار جدی شد. در ماه مه، بلر از پلتفرم «بلِند Blend» رونمایی کرد که برای وام‌دادن و وام‌گرفتن NFT مورد استفاده قرار می‌گرفت. موفقیت این پلتفرم به حدی بود که تنها در ۳ هفته اول شروع به کارش، ۸۲٪ از حجم معاملات دنیای NFT را به خود اختصاص داد!

معرفی پلتفرم Blend و چگونگی وام دادن و وام گرفتن NFT

اما حالا انتشار می‌رود قابلیت جدید اوپن‌سی، آن را در این رقابت تنگاتنگ کمی جلوتر براند. با وجود برتری بلر در حجم معاملات، اما همچنان بیشترین تعداد کاربران و بیشترین مجموعه‌های لیست‌شده، متعلق به اوپن‌سی‌ست.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)