0

1

بلک راک: SEC دلیلی برای فرق گذاشتن بین ETFهای فیوچرز و اسپات کریپتو ندارد!

بلک راک معتقد است کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هیچ دلیل قانونی برای تفاوت قائل شدن بین ای تی اف‌های فیوچرز و اسپات ارزهای دیجیتال ندارد.

SEC بین ای تی اف‌های فیوچرز و اسپات ارزهای دیجیتال فرق می‌گذارد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طرح بلک راک برای ETF اسپات اتر (ETH) با نام «iShares Ethereum Trust»پس از اینکه نزدک فرم درخواست ۱۹b-4 را از طرف این شرکت به SEC ارسال کرد، به طور رسمی در تاریخ ۹ نوامبر تأیید شد.

بلک راک در درخواست خود، رفتار SEC با ETFهای اسپات کریپتو را زیر سوال برد و اظهار داشت که این آژانس توجیهات خود را برای رد مداوم این برنامه‌ها بر اساس تمایزات نادرست بین ETFهای فیوچرز و اسپات استوار کرده است.

طبق استدلال بلک راک کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هیچ دلیل قانونی برای فرق‌گذاری بین این ETFها ندارد.

برخلاف ETFهای فیوچرز کریپتو، SEC  هنوز به راه‌اندازی ETF اسپات کریپتو چراغ سبز نشان نداده است. این رگولاتور مالی در توضیح این امر گفته که ETFهای فیوچرز ارزهای دیجیتال دارای مقررات مطلوب‌تری در حمایت از حقوق از مصرف‌کننده بر اساس قانون ۱۹۴۰ در مقایسه با قانون ۱۹۳۳ برای ETFهای اسپات هستند.

ارز دیجیتال

علاوه‌براین، به نظر می‌رسد SEC از مقررات و برنامه نظارت اشتراکی بر بازار معاملات فیوچرز دارایی دیجیتال شیکاگو (CME) حمایت می‌کند.

با اینحال، بلک راک استدلال می‌کند استقبال SEC از قانون ۱۹۴۰ برای ETF شدن دارایی‌های دیجیتال ربطی به این موضوع ندارد، زیرا این قانون «محدودیت‌های خاصی را برای ETFها و حامیان آنها» اعمال می‌کند و کاری به دارایی تشکیل‌دهنده آنها ندارد.

«از این‌رو، این حامی مالی معتقد است تمایز بین ثبت ETFهای فیوچرز اتریوم تحت قانون ۱۹۴۰ و ثبت ETPهای اتریوم تحت قانون ۱۹۳۳ دلیلی برای فرق گذاشتن بین ETPهای مبتنی بر اتر نیست».

بلک راک بیان کرد از آنجایی‌که SEC، ای تی اف‌های فیوچرز کریپتو را به واسطه CME تأیید کرده، به وضوح مشخص کرده است که نظارت CME می‌تواند تقلب در بازار را شناسایی کند که بر ETPهای اسپات نیز تأثیر خواهد گذاشت.

به این ترتیب از نظر این شرکت، SEC اساساً هیچ دلیل موجهی برای رد این درخواست با توجه به دیدگاه فعلی خود ندارد.

تحلیلگران ارزهای دیجیتال و ETF در کل معتقدند به‌زودی اولین تأییدیه SEC برای راه‌ندازی ETF اسپات ارزهای دیجیتال صادر خواهد شد. جیمز سیفارت و اریک بالچوناس، تحلیلگران ETF بلومبرگ پیش‌بینی می‌کنند ۹۰ درصد احتمال دارد تا قبل از ۱۰ ژانویه سال جدید، اولین ETF اسپات مجوز فعالیت دریافت کند.

بیت کوین

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)