0

2

ربات‌ها با هک بیش از بیست هزار کلید در فرند تک ۲ میلیون دلار سود کسب کردند!

حدود ۱۱۳ ربات بیش از بیست هزار کلید را از شبکه اجتماعی غیرمتمرکز friend.tech که به‌تازگی همه‌گیر شده، دزدیدند و بیش از ۲ میلیون دلار سود کسب کردند.

هک کلیدها توسط ربات های شبکه اجتماعی فرند تک
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

یک ربات بالاترین میزان سود (حدود 580000 دلار) را از مجموع هک ۹۶ کلید به دست آورد. تاریخ ۲۱ آگوست با ۲۱۶ هزار تراکنش موفق و ۳۰۸ هزار تراکنش ناموفق، اوج فعالیت ربات‌های friend.tech بوده است.

منبع: Dune

فرند تک در کمتر از دو هفته از زمان راه‌اندازی به TVL، ۶ میلیون دلاری رسید و ۳ میلیون دلار درآمد و ۱۰۰ هزار کاربر به دست آورد. نه‌تنها کاربران بومی کریپتو، بلکه افراد مشهوری که در زمینه کریپتو فعال نیستند نیز حساب‌های FT خود را باز کرده‌اند که نشان‌دهنده پتانسیل همه‌گیری این اپلیکشین اجتماعی است.

خرید ارز دیجیتال

با این حال، هشدارهایی از سوی تحلیلگر آنچینی بازار Spot On Chain صورت گرفته که آن را در X به اشتراک گذاشته است؛ با این محتوا که API فرند تک اطلاعات کاربر را افشا می‌کند.

اسپات آنچین در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از این اطلاعات استفاده کرد، پاسخ داد می‌توان از آن برای فریب دادن سیستم استفاده کرد و به ربات‌ها اجازه داد تقریباً بلافاصله سهام حساب‌های KOL را به محض ثبت نام در این برنامه شبکه اجتماعی وب۳خریداری کنند.

قابل ذکر است پس از این هشدار اسپات آنچین، بانتگ (Banteg) نیز شواهدی را برای تقویت بیشتر نشت اطلاعات FT ارائه کرد. این پلتفرم یک آرشیو داده عمومی مدون، حاوی اطلاعات مهم در مورد کاربران فرند تک در گیت هاب منتشر کرد. این داده‌های عمومی شامل آدرس‌ کیف پول‌ها در شبکهٔ Base، نام‌های کاربری و آواتارهای مربوط به توییتر برای بیش از ۱۰۱ هزار کاربر است.

پس از این افشاسازی، تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم بلافاصله گزارش مربوط به افشای اطلاعات شخصی بیش از صد هزار کاربر را تکذیب کرد. تیم این پروژه تصریح کرد که این اطلاعات از مجموعهٔ API عمومی آن گرفته شده است.

منبع: کوین کو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)