0

2

«ارز بریکس» با ویژگی‌های بسیار جذاب‌تر از دلار، پوند و یورو عرضه می‌شود

یکی از وزیران سابق روسیه خبر داده عرضه ارز BRICS با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، تقریباً نزدیک است.

عرضه ارز بریکس نزدیک است
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

سرگئی گلازیف (Sergey Glazyev)  در مصاحبه با TV BRICS اظهار کرده کار بر این ارز تقریباً تمام شده، اما هنوز نیاز به حمایت همه متحدان اقتصادی دارد.

به گفته گلازیف، برخی از کشورهای عضو از قبل حمایت خود را از این ارز اعلام کرده‌اند.

حال فقط به حمایت سیاسی نیاز داریم، زیرا از نظر فنی این ارز تقریباً آماده است؛ نرم افزار و ابزارهای محاسباتی آن ساخته‌شده است.

برای راه‌اندازی این ارز به رضایت سیاسی کشورهای بریکس نیاز لست که سه کشور از این کشورها قبلاً حمایت خود را از این ایده مطرح کرده اند. اکنون منتظر واکنش چین و هند هستیم.

خرید ارز دیجیتال

این وزیر اسبق همچنین می گوید روسیه در سال آینده در موقعیتی قرار خواهد گرفت که سایر کشورهای بریکس را متقاعد می‌کند که به این ارز چراغ سبز نشان دهند.

 برای راه‌اندازی چنین ارزی، روسیه به‌عنوان کشور پیشگام می‌تواند در سال آینده کنفرانسی بین‌المللی برای امضای توافقنامه در مورد عرضه این ارز  بین‌المللی جدید برگزار کند.

به طور کلی، کشورهای بریکس هر یک به نحوی حمایت خود را از این واحد پولی مشترک ابراز کرده‌اند. رهبران روسیه و برزیل از حامیان پروپاقرص آن هستند. اما آفریقای جنوبی محافظه‌کارترین آنهاست و رویکردی محتاطانه در پیش گرفته و در عین حال بر اهمیت دلار آمریکا تأکید می‌کند.

به گفته گلازیف، ارز جدید توسط دو سبد حمایت می‌شود که نمی‌شود آن را دست کم گرفت و جذابیت بیشتری نسبت به دلار آمریکا می‌کند.

ارز جدید نه‌تنها بر اساس سبدی از ارزهای ملی کشورهای عضو، بلکه بر اساس سبدی از کالاهای مبادله‌ای است. به همین دلیل بسیار پایدار و جذاب‌تر از دلار، پوند و یورو خواهد بود.

گلازیف در سال ۱۹۹۳ وزیر روابط اقتصادی خارجی روسیه و به مدت ۱۴ سال معاون دومای دولتی روسیه بود.

منبع: دیلی هودل

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)