0

0

کیف‌پول منتصب به بوترین ۳.۷۵ میلیون دلار اتریوم به فروش رساند!

در آخر هفته‌ای که گذشت، کیف پولی که گمان می‌رود توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران اتریوم کنترل می‌شود، ۳۰۰۰ اتریوم (ETH) فروخته است و این ارز رمزنگاری‌شده را از طریق صرافی غیرمتمرکز Uniswap به استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار آمریکا تبدیل کرده است.

کیف‌پول منتصب به بوترین ۳.۷۵ میلیون دلار اتریوم به فروش رساند!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

نمی‌توان به‌طورقطع تعیین کرد که این کیف پول متعلق به ویتالیک بوترین بنیانگذار اتریوم است یا خیر، اما این کیف پول قبلاً با سایر آدرس‌های شناخته‌شده او معامله کرده است.

این نقل و انتقالات در نیمه شب و اوایل صبح شنبه انجام شد؛ کمتر از ۲۴ ساعت پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه FTX و نهادهای وابسته به آن برای ورشکستگی فصل ۱۱ در ایالات متحده گزارش پر کرده‌اند. در توییت منتشرشده از حساب کاربری @lookonchain در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ در ارتباط با این اتفاق است آمده که:

ویتالیک بوترین @vitalikbuterin روز گذشته ۳۰۰۰ اتریوم (ETH) به قیمت ۳.۷۵ میلیون دلار را در صرافی ارز دیجیتال UniSwap به فروش رساند. قیمت فروش او ۱،۲۵۰.۳ به ازای هر توکن اتریوم بوده است.

بر اساس داده‌های سایت Etherscan، سه تراکنش ۱۰۰۰ اتریومی (ETH) هر کدام از کیف پولی که به 52b0  ختم می‌شود به Uniswap ارسال شد و سپس به استیبل کوین‌های مختلف تبدیل شد.

مقادیر متفاوتی از این ۳۰۰۰ اتریوم (ETH) به کوین‌های USDC، USDT، DAI  و wrapped Bitcoin تبدیل و مبادله شد. اما در نهایت کل این مقدار به USDC تبدیل شد. همه معاملات حدود ساعت ۳ صبح روز شنبه به وقت آرژانتین انجام شد.

استیبل کوین یا ارز باثبات چیست؟

ایوان ون نس (Evan Van Ness) یکی از توسعه‌دهندگان برجسته و قدیمی اتریوم، به گزارش‌های مربوط به این تراکنش‌ها پاسخ داد و گفت که بوترین به او گفته است که کیف پول مورد نظر متعلق به او نیست و بنابراین این خبر جعلی است. او در حساب توییتری خود (@evan_van_ness) در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲ به اظهارنظر در این رابطه پرداخت و گفت:

من از ویتالیک بوترین درباره این موضوع سوال پرسیدم.

او تأیید کرد که این آدرس او نیست، بنابراین این یک خبر جعلی است!

البته این ادعا بحث‌های زیادی را در میان دیگر ناظران بلاک چین برانگیخت، یکی اینکه این کیف پول تراکنش‌های زیادی را از یک آدرس doxx’d متعلق به بوترین دریافت کرده بود و همچنین بر اساس داده‌های Etherscan تراکنش‌های دیگری را نیز با کیف پول معروف به vb2 داشته است.

ون نس در پاسخ به این ابهامات گفت:

مطالبی که با عنوان حقیقت‌های حول محور ارتباط این آدرس با سایر آدرس‌های بوترین در حال انتشار است ،مرا گیج می‌کنند. یا من دروغ می‌گویم یا ویتالیک. اگر من دروغ می‌گویم، ویتالیک به‌راحتی می‌تواند با یک توییت آن را رد کند، اما من اعتبار زیادی را از دست می‌دهم. اگر ویتالیک دروغ می‌گوید، احمقانه‌ترین چیز در جهان است که می‌توان در مورد آن دروغ گفت.

خرید و فروش رمز ارزها

بوترین که هفته گذشته و ساعاتی قبل از انتقال این وجوه در کنفرانس LaBitConf در آرژانتین شرکت کرد، مخالفت خود را با سم بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX ابراز کرد.

بوترین در پاسخ به سوالی درباره FTX و دیگر شرکت‌های رمزنگاری که امسال سقوط کرده‌اند، گفت:

ما امسال شاهد سقوط‌های زیادی بوده‌ایم، زیرا مدل بیزینس آن‌ها از اساس نامناسب بوده است.

بوترین همچنین بنکمن-فرید را به یک دیکتاتور دهه ۱۹۳۰ تشبیه کرد، و به این نکته اشاره کرد که شخصیت بنکمن-فرید بسیار شبیه به رفتار‌های مدیران بدنام بوده است.

پس از انتقال اتریوم‌ها، کیف پولی که به 52b0  ختم می‌شود هنوز نزدیک به ۳.۳ میلیون دلار ETH در خود دارد. طبق پروفایل این کیف پول در اوپن سی (OpenSea)، این کیف پول همچنین دارای نام دامنه سرویس اتریوم iiiiiii.eth است. نام ENS را نیز احتمالاً از طریق انتقال در ماه مه از کیف پولی که ممکن است متعلق به بوترین باشد، دریافت کرده است.

اما این تمام ماجرا نیست. کیف پول دیگری که به Vitalik.eth متصل است، اخیراً ۱۸۰ رمزارز ETH به ارزش کنونی ۲۸۶ هزار دلار و حدود ۸۵۰۰ دلار USDT را به کیف پول دیگری و سپس به یک حساب صرافی Kraken منتقل کرده است.

به دنبال اخبار مربوط به مشکلات مالی FTX و سقوط متعاقب آن که بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت، قیمت اتریوم در هفته گذشته تقریباً ۲۱ درصد کاهش یافت. طبق داده‌های قیمت CoinGecko، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اکنون حدود ۱،۲۳۴ دلار ارزش دارد که ارزش آن نسبت به ۱۶۰۵ دلار در هفته گذشته، کاهش محسوسی داشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)