0

0

جهش BTC علی‌رغم مشکلات بایننس؛ بیت کوین (BTC) ۲۹ هزار دلاری برای چند دقیقه!

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با وجود قرار گرفتن صرافی بایننس و برخی دیگر از پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال در لیست سیاه کمیسیون معاملات قراردادهای آتی (CFTC)، در ساعات اولیه روز جاری (۳۰ مارس)، شاهد افزایش قیمت BTC تا سطوح بالای ۲۹ هزار دلار بودیم.

این ناحیه قیمتی بالاترین سطح بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به حساب می‌آید. البته که این وضعیت چندان پایدار نبود و اکنون هر واحد BTC در ناحیه ۲۸۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

ارز دیجیتال

بالاترین سقف بیت کوین در ۲۰۲۳

علی رغم طیف وسیعی از اقدامات دولتی و نظارتی توسط CFTC آمریکا علیه صرافی بایننس و مدیرعامل آن یعنی چانگ‌پنگ‌ژائو (CZ) در روز ۲۷ مارس، بزرگترین دارایی کریپتویی یعنی بیت کوین، توانست افزایش قیمتی تا سطوح ۲۹۱۰۰ دلار را تجربه کند. قیمت لحظه‌ای بیت کوین

BTC در حالی توانست به بالاترین سطح قیمتی خود در سال ۲۰۲۳ دست یابد که از تابستان ۲۰۲۲ تا کنون، چنین سطوحی را به خود ندیده بود.

قیمت بیت کوین

این افزایش قیمت ناگهانی، واکنش بسیاری از مفسران را برانگیخت. برخی اعتقاد دارند که دلیل این جهش قیمت، این بوده که بایننس با موانع جدی‌ روبرو نخواهد بود. این کارشناسان بر این باور‌اند که یک جریمه جزئی، به این غائله خاتمه خواهد داد.

نکته جالب دیگر در رابطه با وضعیت بازار بیت کوین، به شاخص ترس و طمع (Fear and Greed) مرتبط می‌شود. چرا که با وجود ایجاد تنش‌های متعدد توسط نهادهایی چون بانک مرکزی، کمیسیون‌ CFTC و SEC، عقربه این نمودار عدد ۶۰ را نشان می‌دهد. در واقع این موضوع به افزایش شمار خریداران و تمایل بیشتر به خرید دلالت می‌کند. شاخص ترس و طمع بیت کوین

بنابراین همین موضوع سبب شده تا برخی تحلیلگران، دلیل افزایش قیمت اخیر را به صف طولانی خریداران بیت کوین نسبت دهند.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)