0

6

آیا افزایش اخیر خروج سرمایه از چین می‌تواند قیمت بیت کوین را پامپ کند؟

خروج سرمایه از چین در ماه اوت به ۴۹ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان آن در نزدیک به هشت سال گذشته است. تحلیلگران در حال بحث هستند که آیا این وضع می‌تواند برای بیت کوین و کریپتو مفید باشد یا خیر.

افزایش خروج سرمایه از چین در ماه های اخیر
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بیت‌کوین (BTC) می‌تواند طی چند ماه آینده شاهد «جریان‌های ورودی قابل توجهی» از چین باشد، زیرا یوان چین ضعیف شده و سرمایه‌های زیادی طی سال‌های اخیر از این کشور خارج شده است.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، رئیس تحقیقات و استراتژی در Matrixport اظهار کرد: «روی آوردن سرمایه‌گذاران چینی به بیت کوین در زمان تضعیف اقتصاد داخلی می‌تواند شاهد ورود جریان‌های قابل‌توجهی به بیت کوین طی چند ماه آینده باشد».

طبق آخرین داده‌های رسمی گردآوری‌شده توسط بلومبرگ، خروج سرمایه از چین در ماه اوت به ۴۹ میلیارد دلار رسیده است که بزرگترین خروج سرمایه ماهانه از دسامبر ۲۰۱۵ در این کشور بوده و احتمالاً فشار بیشتری بر یوان چین وارد می‌کند.

خرید ارز دیجیتال

تیلن گفت: «نرخ مبادله USD/CNY در بالاترین سطح ۱۷ سال اخیر معامله می‌شود، زیرا اقتصاد ایالات متحده به شدت در حال گسترش است در حالیکه به نظر می‌رسد اقتصاد چین شتاب رشد ضعیفی داشته باشد».

تیلن معتقد است فشار مداوم بر یوان و «عدم رشد» در میان شرکت‌های محلی می‌تواند باعث شود سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌هایی در خارج از چین باشند. با اینحال تیلن با توجه به کنترل‌های شدید سرمایه در چین که کریپتو می‌تواند یکی از معدود کانال‌های موجود باشد، گفت: «در پستی که آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صرافی BitMEX در ۲۰ سپتامبر در ایکس منتشر کرد به احتمال مشابهی اشاره کرد و نشان داد که سرمایه چین ممکن است در حال حاضر به سمت طلا سرازیر شود و بدهی‌های فرامرزی دلار آمریکا را پرداخت کند. او همچنین ابراز امیدواری کرد که بخشی از این سرمایه احتمالاً به بیت کوین اختصاص خواهد یافت».

در واقع، چنین روایتی برای بیت کوین اواخر سال ۲۰۱۶ تعریف شد؛ با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران در چین به طور فزاینده‌ای به دنبال بیت کوین برای خروج سرمایه از این کشور هستند.

در آن زمان، حجم معاملات خارج از چین بیانگر ارتباط احتمالی بین ارزش یوان چین و قیمت بیت کوین بود که در نهایت در اواخر سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید.

با اینحال، ادوارد انگل (Edward Engel)، تحلیلگر کریپتو در Singular Research استدلال می‌کند زمانه تغییر کرده و فرار امروز سرمایه از چین ممکن است مانند آن زمان بر بیت‌کوین تأثیر نداشته باشد.

انگل در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت: «تا به حال مانند این را ندیدم. آخرین باری که چیزی شبیه به این را دیدم بین سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بود، زمانیکه Junketها (هکرها) از بیت‌کوین برای حمایت از بانک‌های زیرزمینی استفاده می‌کردند، اما همه ما می‌دانیم که حزب کمونیست چین (CCP) مدتی پیش جلوی چنین عملیاتی را گرفته است.

جانکت‌ها به سازمان‌هایی اطلاق می‌شد که به معامله‌گران ثروتمند چینی کمک می‌کردند مبالغ قابل‌توجهی پول را به خارج از کشور منتقل کنند. چین از آن زمان به شدت این شرکت‌ها را سرکوب کرده است.

با اینحال، تیلن ادعا می‌کند هنوز ممکن است روش‌هایی برای استفاده از سرمایه چینی‌ها در کریپتو وجود داشته باشد؛ مانند استفاده از برق داخلی برای استخراج رمزارز یا استفاده از معامله‌گران OTC برای خرید تتر (USDT) از طریق شبکهٔ ترون (Tron) برای ارسال ارزهای دیجیتال در سطوح بین‌المللی، در صورت مواجهه با محدودیت‌ها.

قیمت بیت کوین از اواسط ماه اوت تا کنون بین ۲۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. طبق داده‌های بازار، این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۲۶۶۲۱ دلار معامله می‌شود.

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)