0

5

شبکه لایه ۲ صرافی کوین بیس با نام «بیس Base» لانچ شد

صرافی کوین بیس روز گذشته و در ۹ آگوست از شبکه لایه دوم خودش با نام «بیس Base» رونمایی کرد. تا پیش از این و به مدت حدودا یک ماه، این پلتفرم در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داشت. جالب است که در همین مدتی که پلتفرم برای توسعه‌دهندگان قابل دسترسی بوده، حدود ۱۴۲ میلیون دلار در شبکه بیس قفل شده است!

شبکه لایه ۲ صرافی کوین بیس با نام «بیس Base» لانچ شد
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

صرافی کوین بیس روز گذشته (۹ آگوست ۲۰۲۳) شبکه اصلی (Minnet) شبکه لایه دوم خودش برای اتریوم، یعنی «بیس Base» را منتشر کرد. هدف کوین بیس از توسعه این شبکه، ایجاد «میلیون‌ها برنامه غیرمتمرکز جدید» است.

بعد از ماه‌ها تحقیق و توسعه روی این شبکه، بیس حالا قرار است به همراه یک مراسم یک‌ماهه، در اختیار همه کاربران قرار بگیرد. این مراسم که «Onchain Summer» نام دارد، هفته گذشته معرفی شد و تاثیر بسیار مثبتی روی معروفیت شبکه بیس داشت. به طوری که مجموع سرمایه‌های قفل‌شده (TVL) روی این شبکه، به ۱۴۲ میلیون دلار رسید. رقمی که نسبت به هفته پیش از اعلام خبر Onchain Summer، حدود ۵۲٪ رشد پیدا کرد.

«جسی پولاک Jesse Pollak»، مدیر ارشد مهندسی کوین بیس گفته:

برای ما این بسیار هیجان‌انگیز است که حتی پیش از لانچ شبکه به صورت عمومی، افراد بسیاری به Base علاقه‌مند شدند و از آن استفاده کردند.

پولاک برنامه راه‌اندازی شبکه لانچ را یک برنامه “جاه‌طلبانه” می‌خواند که هدف آن، جذب میلیون‌ها کاربر به دنیای آن‌چِین است. به این معنا که این تکنولوژی مصارف و کاربردهای بسیار زیادتری دارد و فقط به ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود.

این جاه‌طلبی به خوبی با لانچ شبکه بیس قابل مشاهده است؛ چرا که در حال حاضر، بیش از ۱۰۰ اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) روی بیس توسعه داده شده است. بخشی از این برنامه‌ها، به تازگی توسط توسعه‌دهندگان روی این شبکه ساخته شده‌اند. برخی هم پلتفرم‌های بزرگی هستند که پیش از این فعالیت می‌کردند و حالا روی بیس هم فعالیت دارند.

جسی پولاک می‌گوید بر خلاف شبکه‌های آربیتروم و آپتیمیزم، هیچ برنامه‌ای برای انتشار توکن بومی برای شبکه بیس ندارند. او معتقد است توکن‌ها، اهدافی که ما برای بیس داریم را «مختل» می‌کنند و برای همین هم نمی‌خواهیم با این کار، توسعه‌دهندگان را آزار بدهیم!

خرید و فروش آربیتروم (ARB)

جنگ بین کوین‌بیس و SEC و تاثیر آن روی Base

البته شاید هدف کوین بیس از صادرنکردن توکن بومی برای بیس، این باشد که نمی‌خواهد کشمکش‌های قانونی‌اش، روی توکن شبکه هم تاثیر بگذارد. در ۶ ژوئن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) کوین بیس را به راه‌اندازی یک پلتفرم غیرقانونی برای معامله اوراق بهادار متهم کرد. SEC همچنین کوین بیس را به معامله غیرقانونی چندین اوراق بهادار هم تهم کرد که توکن‌های بزرگی از جمله سولانا (SOL)، پالیگان (MATIC) و کاردانو (ADA) هم بین آن‌ها بودند.

با این حال پولاک می‌گوید دعاوی قانونی کوین بیس با SEC ارتباطی با Base ندارد. چرا که موضوع این بحث‌های قانونی، به بخشی از کسب و کار کوین بیس مرتبط است که جدا از Base است.

خرید و فروش آپتیمیزم (OP)

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)