0

3

شکایت جدید از صرافی کوین بیس؛ ماجرا از چه قرار است؟

صرافی آمریکایی کوین بیس و مدیرعامل آن، برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، با یک شکایت دسته‌جمعی جدید مواجه شده‌اند که ادعا می‌کند مدل تجاری این صرافی غیرقانونی است و سرمایه‌گذاران را برای خرید اوراق بهادار ثبت‌نشده فریب داده است.

شکایت از صرافی کوین بیس
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بر اساس شکایتی که در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در بخش شمالی کالیفرنیا سن فرانسیسکو به ثبت رسیده، شاکیان به نمایندگی از گروهی از سرمایه‌گذاران ادعا می‌کنند فروش دارایی‌های دیجیتال توسط کوین بیس از زمان آغاز به کار این صرافی به صورت آگاهانه و عامدانه ناقض قوانین اوراق بهادار دولتی بوده است.

شکایت علیه کوین بیس
متن شکایت علیه کوین بیس

بر اساس این شکایت، شاکیان مدعی هستند ارزهای سولانا، پالیگان، نیر، دیسنترالند، الگورند، یونی سواپ، تزوس و استلار اوراق بهادار محسوب می‌شوند و کوین بیس با تسهیل معاملات آنها قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است.

شاکیان این پرونده معتقدند صرافی کوین بیس در قرارداد کاربری خود پذیرفته که یک «کارگزار اوراق بهادار» است و دارایی‌های دیجیتال را به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری یا سایر انواع اوراق بهادار به فروش رسانده است. آنها همچنین مدعی هستند کوین بیس پرایم هم یک کارگزار اوراق بهادار محسوب می‌شود. شاکیان در حال حاضر به دنبال آن هستند تا طبق قوانین ایالتی، خسارت آنها به طور کامل جبران شود.

شکایت جدید علیه صرافی کوین بیس به شکایت دسته‌جمعی دیگری که اخیرا علیه این صرافی طرح شده بود شباهت دارد. در شکایت قبلی نیز سرمایه‌گذاران معتقد بودند کوین بیس با فریب آنها قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است. این شکایت در ابتدا در دادگاه رد شد اما مجددا در دادگاه تجدیدنظر از سر گرفته شده است.

شکایت جدید علیه کوین بیس با نبرد حقوقی کمیسیون بورس آمریکا علیه این صرافی ارز دیجیتال متفاوت است. کمیسیون بورس آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته از کوین بیس به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار و فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد. در این شکایت برنامه استیکینگ صرافی کوین بیس نیز هدف قرار داده شده و هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

کوین بیس بزرگترین صرافی آمریکایی ارزهای دیجیتال است که در حال حاضر، نقش کلیدی در فعالیت صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین ایفا می‌کند و به تازگی اعلام کرده که در سه‌ماهه نخست سال جاری 1.2 میلیارد دلار درآمد خالص داشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)