0

0

توکن اشتقاقی دوج کوین پروژه‌ای کلاهبردارانه شناخته شد!

شرکت Check Point Research (CPR) که در حوزه امنیت فناوری اطلاعات فعال است، نگرانی‌هایی را در مورد توکن دینگو (DINGO) مطرح کرده است. این توکن اشتقاقیِ دوج کوین با مارکت‌کپ ۱۰.۹ میلیون دلار در رتبه ۷۷۴‌ام وب سایت CoinMarketCap قرار دارد.

دینگو پروژه‌ای کلاهبردارانه
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق گزارش CPR، مالک ناشناس این پروژه از تابع «setTaxFeePercent» استفاده کرد تا کارمزد خرید و فروش توکن را تا ۹۹ درصد افزایش دهد که به طور بالقوه سرمایه گذاران را در معرض خطر از دست دادن تمام پول خود قرار می‌دهد.

وب‌سایت توکن دینگو اطلاعات بسیار محدودی در مورد صاحبان این پروژه ارائه می‌دهد و تنها یک وایت پیپر ساده‌ی چهار صفحه‌ای دارد که توکنومیک پروژه را نشان می‌دهد.

در وایت ‌پیپر خود، این پروژه وعده اجرای استراتژی توکن‌سوزی را می‌دهد که به نفع دارندگان بلندمدت است. جهت شفافیت، تعداد کل توکن‌های دینگو سوزانده شده در وب سایت نشان داده شده است. اما بیایید واقع‌بین باشیم، تنها چیزی که در اینجا سوزانده می‌شود، کیف پول سرمایه‌گذاران بی‌خبر است.

خرید ارز دیجیتال

در این وایت پیپر آمده که به ازای هر تراکنش ۱۰ درصد کارمزد از حساب کسر می‌شود. با این حال، این شرکت امنیت IT پس از بررسی دقیق‌تر کد منبع قرارداد هوشمند، تابع «setTaxFeePercent» ذکرشده در بالا را کشف کرد که به مالک اجازه می‌داد کارمزد خرید و فروش قرارداد را تغییر دهد. این تابع ۴۷ بار با کارمزد فعلی ۹۹٪ استفاده شده است.

کاربری در یک معامله خرید،  ۲۶.۸۹ دلار سرمایه‌گذاری کرد و تنها ۱٪ از مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده را در قالب۴.۲۷ میلیون توکن دینگو دریافت کرد.

بر اساس محاسبات شرکت CPR، این تراکنش با ۹۵ درصد کارمزد مالیات و ۴ درصد کارمزد نقدینگی مشمول مالیات می‌شود که در مجموع ۹۹ درصد کارمزد را برای هر تراکنش در پی دارد. به طور خلاصه، این پروژه عملاً به‌ طرز بی‌شرمانه‌ای سرمایه‌های کاربران را می‌دزدد.

این شرکت فناوری اطلاعات به کاربران کریپتو هشدار می‌دهد که در هنگام خرید توکن‌ها احتیاط کنند، زیرا کلاهبرداران می‌توانند توکن‌های قلابی ایجاد کنند و قراردادها را به روش‌های مختلف هک کنند. بازار کریپتو در مراحل اولیه ظهور خود است و کلاهبرداران همیشه راه‌های جدیدی برای سرقت وجوه با استفاده از ارزهای دیجیتال پیدا می‌کنند. از آنجایی که رمزارزها در حال محبوب شدن و جا افتادن در بین مردم هستند، برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است که اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند و تنها پس از انجام برخی تحقیقات، روی توکن موردنظر سرمایه‌گذاری کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)