0

0

مجموعهNFT دونالد ترامپ در یک روز فروخته شد!

مجموعه‌ کارت‌های بیسبال دیجیتالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا که اخیراً راه‌اندازی شده بود، ظرف ۲۴ ساعت پس از انتشار، کاملاً به فروش رسید. واکنش جامعه کریپتو به این موضوع برخلاف اظهارات قبلی ترامپ که بازار کریپتوکارنسی را یک کلاهبرداری توصیف می‌کرد، بسیار مثبت بوده است.

مجموعهNFT دونالد ترامپ در یک روز فروخته شد!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به نظر می‌رسد اعلان بزرگ ترامپ برای خرید مجموعه توکن‌های غیرقابل تعویض او، مخاطبان و خریداران گرسنه بازار کریپتوکارنسی را به خود جذب کرده است.

مجموعه NFT ترامپ بخش‌هایی از زندگی و حرفه او را به تصویر می‌کشد. در این کلکسیون، ترامپ در لباس‌ها و مکان‌های مختلف، از لباس‌ گاوچران گرفته تا لباس فضانوردی و راننده‌های اتومبیل‌رانی نشان داده شده است.

همچنین اعلام شده که کارت‌های تجاری دیجیتال ترامپ (NFT) به عنوان اقلام کلکسیونی فقط برای لذت فردی در نظر گرفته شده‌اند، نه به عنوان دارایی برای سرمایه‌گذاری کردن.

این مجموعه شامل ۲۵۳۳ عدد NFT بود که در مجموع هر کدام به قیمت ۹۹ دلار فروخته شد و مجموع کل فروش را به عدد ۲۵۰ هزار دلار رساند. هر NFT خریداری‌شده، خریداران را وارد قرعه‌کشی‌هایی می‌کرد که شانس برنده شدن جوایز مختلف، از جمله ملاقات ۲۰ دقیقه‌ای با ترامپ، یک تماس ویدئویی در برنامه Zoom، یک بازی گلف با او و یا دریافت زندگینامه با امضای خودش را به آن‌ها می‌داد.

علاوه‌براین، اشخاصی که ۴۵ عدد از این NFTها را خریداری کردند، یک بلیط تضمینی برای حضور در شام گالا ۲۰۰۰ نفری با رئیس جمهور سابق را دریافت کردند. هر NFT با پول نقد، ETH  یا WETH قابل خریداری بود.

ملانیا ترامپ نیز دقیقاً یک سال پیش از امروز، مجموعه NFT مبتنی بر Solana خود را معرفی کرد. عواید حاصل از آن هم برای فراهم کردن پول تحصیل کودکان پرورشگاهی استفاده شد.

آیا نظر ترامپ نسبت به کریپتوکارنسی تغییر کرده است؟

ترامپ در گذشته بارها بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کلاهبرداری که هیچ پشتوانه‌ای ندارد و فقط تسلط دلار آمریکا را تهدید ‌می‌کند، مورد انتقاد قرار داده بود. با این وجود او از مجموعه NFT همسرش در سال گذشته حمایت کرد.

او در آن زمان در مصاحبه‌ای با بخش بیزینس خبرگزاری  FOX گفت:

من نمی‌خواهم هیچ یک از این ارزهای دیجیتال را داشته باشم. روزی ممکن است اتفاق عظیمی رخ دهد، به‌طوری‌که هرگز مشابه آن را ندیده باشیم. در برابر این اتفاق، انفجار بزرگ فناوری بسیار پیش پا افتاده خواهد بود. من فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

توییت‌های مرتبط به حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال، پس از انتشار مجموعه NFT ترامپ و علیرغم تضادی که وجود داشت فقط به قدردانی از این رویداد پرداخت. اما در کمال ناباوری، اسکات ملکر (Scott Melker) میزبان پادکست ارزهای دیجیتال گفت که امیدوار است ارزش این مجموعه در نهایت به صفر برسد تا این صنعت بتواند از نو خود را بازساری کند.

اما تا کنون که این اتفاق نیفتاده است. در واقع NFTهای ترامپ بالاتر از قیمت فروش اصلی خود و با قیمت کف فعلی ۰.۱۷ اتریوم (ETH) به ارزش ۲۰۵ دلار، در زمان نگارش این خبر در OpenSea معامله می‌شوند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)