0

2

اکسپلویت ۹۰۰ هزار دلاری بلنسر پس از هشدار وجود باگ!

بازارساز خودکار اتریوم و پروتکل مالی غیرمتمرکز بلنسر (Balancer) مورد سوء‌استفاده ۹۰۰ هزار دلاری قرار گرفت. این پروتکل در تاریخ ۲۷ آگوست، تنها چند روز پس از افشای یک باگ که چندین استخر را تحت تأثیر قرار داد، خبر این حمله را در X (توییتر سابق) تأیید کرد.

اکسپلویت ۹۰۰ هزار دلاری پروتکل بلنسر
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

یک آدرس اتریومی که گفته می‌شود متعلق به این مهاجم باشد توسط مایر دولف (Meier Dolev)، کارشناس امنیت بلاک چین ردیابی شده است. پس از این اکسپلویت، این آدرس طی دو جابه‌جایی، استیبل کوین دای (DAI) به ارزش به بیش از ۸۹۳۹۷۸ دلار دریافت کرد.

اگرچه تیم این پروتکل اقدامات کاهشی برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر انجام داده، اما گفته که برای استخرهای آسیب‌دیده نمی‌تواند کاری بکند. تنها توصیه‌شان این است که کاربران برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های بیشتر باید وجوه خود را از LPهای آسیب‌دیده خارج کنند.

خرید ارز دیجیتال

بلنسر برای اولین بار در تاریخ ۲۲ آگوست یک باگ مهم را فاش کرد که بر استخرهای آن تأثیر می‌گذاشت و از کاربران خواسته بود وجوه خود را از این ارائه‌دهندگان نقدینگی (LPs) برداشت و برای کاهش آسیب احتمالی از آنها استفاده نکنند. دارایی‌هایی که در معرض خطر بودند دارایی‌های مستقر در شبکه‌های اتریوم، پالیگان، آربیتروم، آپتیمیزم، آوالانچ، جینوسیس (Gnosis) ، فانتوم و زد کی ای وی ام (zkEVM) بوده‌اند.

در روز آشکار شدن این باگ، ۱.۴٪ (بیش از ۵ میلیون دلار) از کل دارایی‌های این پروتکل در معرض خطر قرار داشت. در  تاریخ ۲۴ آگوست، حداقل ۲.۸ میلیون دلار یا ۰.۴۲٪ از کل ارزش قفل‌شده (TVL) آن هنوز در معرض خطر بود.

پروتکل غیرمتمرکز بلنسر در ژوئن سال گذشته در شبکه آپتیمیزم مستقر شد و در پی افزایش عملکرد کاربر و کاهش کارمزدها بوده است.

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)