0

2

درخواست ایلان ماسک برای رد شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران دوج کوین

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق گزارشات، ایلان ماسک تصمیم دارد تا به کمک وکلای خود، شکایت ۲۵۸میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران دوج کوین را برگرداند. سرمایه‌گذاران بر این باور‌اند که ثروتمندترین مرد جهان، یک طرح هرمی (Pyramid Scheme) را به کار گرفته تا میزان استفاده ارز دیجیتال DOGE را افزایش دهد.

ادعای وکلای ایلان ماسک

براساس گزارش رویترز در تاریخ ۱ آپریل، وکلای ایلان ماسک مدعی هستند که شکایت سرمایه‌گذاران دوج کوین از ماسک در ماه ژوئن، چیزی جز یک اشتباه نیست. چرا که فعالیت‌های ایلان ماسک در توییتر و به‌کار بردن عباراتی چون «no highs, no lows, only Doge»، چندان واضح نبوده که بتوان نام کلاهبرداری یا طرح هرمی را روی آن نهاد. همه‌چیز درباره ایلان ماسک؛ عجیب‌ترین ابر میلیاردر تمام تاریخ!

خرید ارز دیجیتال

این وکلا معتقدند که صرف انتشار تصاویر طنز و توییت‌های بی طرفانه، نمی‌توانند روی وضعیت کلی ارزی که ارزش بازار آن به بیش از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد تاثیر بگذارند. به طور کلی، توییت‌های ماسک را بی ضرر قلمداد کردند.

به دنبال همین ادعاها، در تلاش هستند تا مقامات آمریکا را به باطل کردن شکایت سرمایه‌گذاران متقاعد کنند.

در هر صورت، ایلان ماسک به افزایش قیمت ۳۶هزار درصدی DOGE در ۲ سال و سقوط ناگهانی آن متهم گردیده است. چرا که در نظر سرمایه‌گذاران، تنها پشتوانه این جهش قیمت، به شهرت و اعتبار ایلان ماسک به عنوان «ثروتمندترین مرد جهان» باز می‌گردد.

گزارشات حاکی از آن هستند که شاکیان این پرونده، از صحبت‌های ایلان ماسک در برنامه SNL در می ۲۰۲۱، برای تقویت ادعای خود مبنی بر دخالت بیش از اندازه در بازار دوج کوین استفاده کرده‌اند.

ایلان ماسک و دوج کوین

در این برنامه، ایلان ماسک در پاسخ به سوال «دوج کوین چیست؟» ، این میم‌کوین را یک Hustle یا «حاشیه» نامید.

پس از برناه SNL، قیمت هر واحد DOGE بیش از ۲۵درصد کاهش یافت و از ۰.۶۶ دلار به ۰.۵ دلار رسید. حال شاکیان معتقدند که پس از نقش قابل توجهی که در این ریزش ناگهانی داشت، وی از آن زمان تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا قیمت دوج کوین را به اوج برساند.

تنها چند روز پس از حضور در برنامه SNL، ماسک در توییتر خود اعلام کرد که تصمیم دارد تا با توسعه‌دهندگان دوج کوین همکاری‌هایی را داشته باشد تا به بهبود زیرساخت‌های این اکوسیستم کمک کند.

این جریانات همچنان ادامه دارد و هنوز نتیجه نهایی کش و قوس‌های این پرونده مشخص نیست. با این حال، وکیل مدافع سرمایه‌گذاران یعنی ایوان اسپنسر (Evan Spencer)، اعلام کرده که بیش از هر زمان دیگری به پیروزی در پرونده اطمینان دارد.

خرید دوج کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)