0

0

تهدید ایلان ماسک توسط اپل؛ برنامه توییتر را از اپ استور حذف می‌کنیم!

به گفته ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا و رئیس توییتر، شرکت اپل به عنوان غول فناوری تهدید کرده است که از فعالیت توییتر در فروشگاه اپلیکیشن‌های خود جلوگیری می‌کند. این میلیاردر افزود: این نبرد برای آینده تمدن بشر است. اگر آزادی بیان حتی در آمریکا از بین برود، استبداد تنها چیزی است که در پیش روی ماست.

حذف توییتر از اپ استور
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ایلان ماسک ، میلیاردر آمریکایی روز دوشنبه با انتشار توییتی فاش کرد که درگیری بر سر آزادی بیان برای وی و شرکت رسانه اجتماعی تازه تصاحب‌شده‌اش تشدید شده است، زیرا اپل تهدید کرده است توییتر را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف می‌کند. او اشاره کرد که اپل دلیل آن را نیز به آن‌ها اعلام نکرده است. ماسک در توییت بعدی خود تأیید کرد که اپل مطالبات میانه‌رویی را مطرح کرده است.

طبق گزارش‌ها اپل یکی از بزرگترین تبلیغ‌‌کنندگان در توییتر بود که سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای تبلیغات در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی هزینه می‌کرد. با این حال ماسک روز دوشنبه توییت کرد:

اپل بیشتر تبلیغات خود در توییتر را متوقف کرده است. آیا آنها از آزادی بیان در آمریکا متنفرند؟

شرکت بلاک چین LBRY در پاسخ به سوال ماسک که پرسیده بود فعالیت چه کس دیگری توسط اپل محدود شده است؟ متنی به اشتراک گذاشت:

در طول کووید، اپل از برنامه‌های ما خواست برخی از عبارات جستجو را فیلتر کنند تا به کاربر نشان داده نشوند. اگر شرایط فیلترینگ را نمی‌پذیرفتیم، برنامه‌های ما در فروشگاه اپ استور مجاز به فعالیت نمی‌شد. اپل ممکن است محصولات خوبی تولید کند، اما مدتی است که با آزادی بیان مخالف بوده است. اپل تقریباً انتشار هر چیز مرتبط با ویروس کرونا به ویژه واکسن‌ها یا منشأ انسانی آن را، ممنوع اعلام کرد. ما مجبور شدیم لیستی بالغ بر ۲۰ اصلاح ایجاد کنیم تا فقط این نتایج در دستگاه‌های اپل نشان داده نشود. اپل در نهایت مانع از فعالیت ما در اپ استور شد زیرا کاربران تصاویر Pepe را در ویدئوها‌ی خود قرار داده بودند.

علاوه بر این ماسک در توییتی دیگر نوشت:

آیا می‌دانستید که اپل برای هر چیزی که از طریق اپ استور خریداری می‌کنید، ۳۰ درصد مالیات مخفی در نظر می‌گیرد؟

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت اپل، این شرکت ۳۰ درصد کارمزد پردازش از تمام فروش‌های انجام‌‌شده از طریق سیستم خرید درون‌ برنامه‌اش دریافت می‌کند.

با تشدید بحث آزادی بیان، یکی از کاربران توییتر به ماسک هشدار داد:

آیا این واقعاً مبارزه‌ای است که ما می‌خواهیم در آن شرکت کنیم؟ تعداد زیادی از مشتریان خودرو‌های تسلا از iOS برای دسترسی به وسیله‌ی نقلیه خود استفاده می‌کنند. اگر این برنامه از کار بیفتد، توانایی شما در فروش محصولات‌تان به مشتریان اپل به‌طور قابل‌توجهی تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

 ماسک پاسخ داد:

آیا منظور شما این است که اپل از قدرت‌های دوگانه خود برای آسیب رساندن به تسلا استفاده خواهد کرد؟

شدت گرفتن منازعه بر سر آزادی بیان

با عمیق‌تر شدن بحث آزادی بیان ماسک توییت کرد که اگر آزادی بیان در ایالات متحده آمریکا از بین برود، استبداد تمام چیزی است که در پیش روی ما خواهد بود. وی تأکید کرد که این نبردی برای آینده تمدن بشری است.

مدیر اجرایی تسلا در توییت دیگری پرسید:

چرا بسیاری از رسانه‌ها مخالف آزادی بیان هستند؟ این موضوع بسیار آزار دهنده و عجیب است.

بسیاری از مردم به تاپیک داغ آزادی بیان پیوستند. مایکل سِیلور (Michael Saylor) مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy) و از علاقه‌مندان بیت کوین (BTC) اظهار داشت:

انحصار شرکت‌ها باید مشمول همان محدودیت‌هایی باشند که در منشور حقوق برای دولت خود قائل شدیم. هیچ قانونی برای کاهش آزادی بیان یا مطبوعات، حق جامعه برای تجمع مسالمت‌آمیز و درخواست از دولت برای رسیدگی به شکایات مردم وضع نکنید.

ماسک با این موضوع موافقت کرد و در توییتی نوشت:

کاملاً درست است، به‌خصوص اگر این انحصار با تبانی با دولت صورت گرفته باشد.

ماسک روز جمعه گفت در صورتی که اپل و گوگل، توییتر را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کنند، یک گوشی جایگزین خواهد ساخت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)