2

0

بایننس حساب یکی از مشتریان خود را بدون دلیل تعلیق کرد!

مدیر عامل صرافی بایننس یعنی چانگ پنگ ژائو حساب کاربری یکی از کاربران این صرافی به دلیل درخواست غیر منطقی وی تعلیق کرده است!

میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بایننس حساب کاربری شخصی که ادعا کرده بود در روند بازپس‌گیری وجوه مسروقه‌اش از طرف صرافی بایننس و مدیر عامل آن چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) به او کمکی نشده است را تعلیق کرد و به او ۳ روز مهلت داد تا دارایی‌های خود را از این پلتفرم برداشت کند.

بر اساس اطلاعات عنوان شده در پروفایل توییتر این کاربر، او یک معامله‌گر معاملات آتی و سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال است. وی پس از ادعای از دست دادن وجوه از حساب بایننس خود در روز سه شنبه به دلیل لو رفتن کلید API آن که به پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال ۳Commas متصل بود، شروع به توییت کردن درباره بایننس کرد. او گفت که برای بازگرداندن این وجوه کمک زیادی از طرف صرافی بایننس و مسئولین آن دریافت نکرده است.

در همین حال بایننس ادعا می‌کند که این کاربر تیم خدمات مشتریان صرافی بایننس را تهدید کرده است که همین امر منجر به تعلیق حسابش در این صرافی شده است.

توییتی که از حساب کاربری Cionmamba منتشر شده بود به صورت زیر است:

به نظر می‌رسد که بعید است من دارایی‌های از دست رفته خود را بازپس بگیرم. بایننس می‌تواند به راحتی با بررسی سوابق خود مشخص کند که چه کسی پشت این سرقت بوده است و اموال او را توقیف کند. اما به نظر می‌رسد آن‌ها از انجام این تمهیدات سرباز می‌زنند. از رفتار آن‌ها بسیار ناامید شده‌ام.

البته این تنها موردی نیست که توسط ۳Commas مورد سوء استفاده قرار گرفته است. بیش از ده‌ها کاربر ادعا کرده‌اند که این سرویس معاملاتی کریپتوکارنسی با درز اسناد اعتباری آن‌ها، برای مهاجمان امکان سرقت وجوهشان را فراهم کرده است. با این حال مدیر عاملاین پلتفرم این اتهامات را رد کرد و آنها را شایعات نادرست خواند. این اکسپلویت‌ها نه تنها در Binance بلکه در چندین صرافی دیگر نیز اتفاق افتاده است.

روز جمعه CZ به CoinMamba پاسخ داد و گفت:

تقریبا هیچ راهی برای ما وجود ندارد که مطمئن شویم کاربران خودشان کلیدهای API خود را دزدیده‌اند.

پس از آن بود که این کاربر شروع به انتشار توییت‌های متعددی کرد که CZ را به حریص بودن متهم کرد و ادعا کرد که همه این مبادلات مبهم هستند. او در توییت بعدی خود خطاب به ژائو گفت:

اکنون زمان آن رسیده که کمتر حریص باشی و ضرر و زیان کاربران را جبران کنی. برای تو پول زیادی نخواهد بود ولی برای مشتریانت حرکت دلگرم کننده‌ای خواهد بود. از منابع SAFU (منابعی که در جای امن برای روز بحران نگه‌داری می‌شود) برای مقاصد درست استفاده کن.

در پاسخ به CoinMamba و در یک توییت که اکنون حذف شده است، CZ نوشت که در نظر دارد حساب CoinMamba را در حالت فقط برداشت قرار دهد زیرا او فردی غیر معقول است.

CZ در توییتی نوشت:

علاوه بر ۳Commas، من در واقع به این فکر می‌کنم که حساب کاربری @coinmamba را نیز از دسترس خارج کنم و در حالت فقط برداشت قرار دهم. ما نمی‌خواهیم به افرادی که غیر منطقی هستند خدمات ارائه کنیم. فقط مشکلات بیشتر در راه است. این یک خیابان دو طرفه است. ممکن است عواقبی برای ما داشته باشد اما…

حدود یک ساعت بعد، حساب CoinMamba توسط بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات و در پاسخ به تهدیداتی که توسط او گفته می‌شد توسط او برای کارکنان بخش خدمات مشتری به وجود آمده، بسته شد.

پاسخ بخش پشتیبانی از مشتریان صرافی بایننس در توییتر به Coinmamba به صورت زیر است:

شما با وجود اینکه می‌دانید در اشتباه هستید باز بر اشتباه خود اصرار می‌ورزید و از ارائه گزارش به پلیس امتناع کرده و در عوض سعی می‌کنید ما را مقصر بدانید و خواستار غرامت از ما هستید. شما حتی تا آنجا پیش رفتید که تهدیدهایی را انجام دادید که ما آنها را تحمل نخواهیم کرد.

Coinmamba نیز در واکنش به این توییت، آن را فقط یک بهانه خواند. او گفت:

این دقیقا همان چیزی بود که من در یک توییت نیز به CZ گفتم که آنها چگونه قرار است این خسارت را جبران کنند. دلیل اصلی تعلیق حساب من، توییت‌های عمومی من بود.

بایننس هنوز به درخواست اظهار نظر خبرگزاری‌ها در این باره پاسخی نداده است.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Raad
Raad
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
تکلیف پول ما مردم ایرانی ها که واقعا با بدختی پول جور کردیم و وارد اوپن سویل شدیم و امروز مسیولین مالی تو گروه ها کلا لفت دادن همه در حد سکته رفتیم چیه حالمون اصلا خوب نیست فقط راه برداشت رو باز بزارن پولمون رو دربیاریم خسارت ورودی های جدید رو بدیم خودمون هیچی نخواستیم یا یه خبر خوشحال کننده یه اطلاعات قوی بدید ممنونم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 سال قبل
پاسخ به  Raad

سلام دوست عزیز. متاسفیم از شنیدن این مسئله، اما متاسفانه کاری از دست کسی بر نمیاد. پلتفرم اوپن سویل از ابتدا مشخص بود که مشکوک هست و باید بیشتر راجع بهش تحقیق میکردین.
امیدواریم که دارایی هاتون برگرده

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (2)