0

2

ETC Group توصیه کرد هنگام نوسانات بازار؛ اتریوم، سولانا و آپتوس را هُلد کنید!

توصیه ETC Group برای نگه‌داری و هلد اتریوم، سولانا و آپتوس
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

گزارش اخیر ETC Group که در تاریخ ۸ اکتبر منتشر شده، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که بر روی ارزهای اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، و آپتوس (APT) تمرکز کنند. این تحلیل به دلیل اهمیت استراتژیک این شبکه‌های لایه یک در بازار بلاکچین ارائه شده است. در این گزارش، با وجود رقابت‌های فزاینده، اتریوم همچنان به‌عنوان رهبر بازار شناخته شده و موقعیت خود را حفظ کرده است.

چالش‌های اتریوم

گزارش مذکور به‌طور خاص عملکرد ضعیف اتریوم در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ را بررسی کرده و سه عامل اصلی را برای این وضعیت معرفی کرده است. اولین عامل، به‌روزرسانی دِنکون (Dencun) بوده که باعث کاهش چشم‌گیر کارمزدهای گس شده و این امر، منجر به افزایش کارایی شبکه‌های لایه دو شد. در نتیجه، فعالیت و کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اصلی اتریوم کاهش یافته و این موضوع، بر نگرش کاربران نسبت به اتریوم تأثیر منفی گذاشته است.

همچنین، سقوط بازار در اوایل آگوست به دلیل بسته‌شدن معاملات carry trade ین ژاپن، باعث کاهش اهرم مالی در بازار شد و اتریوم یکی از ارزهایی بود که به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفت. به‌علاوه، عملکرد ضعیف ETF‌های اسپات اتریوم نیز از دیگر عوامل کاهش عملکرد اتریوم در این بازه زمانی بود. این ETF‌ها از زمان راه‌اندازی خود تاکنون، جریان خالص منفی به ارزش ۵۴۶ میلیون دلار داشته‌اند.

با وجود این مشکلات، تحلیل ETC Group نشان می‌دهد که اتریوم با درنظرگرفتن عملکرد سالانه، مقاومتی چشمگیر از خود نشان داده است. این ارز دیجیتال شاخص عملکردی ۱۰۱ را ثبت کرده، در حالی که سولانا ۱۲۸ و آپتوس ۷۸ بوده‌اند.

گزارش مذکور بر اساس شاخص جامع سلطه شبکه (CNDI)، که از معیارهایی مانند شاخص کارایی استفاده از شبکه (NUE) و شاخص چگالی اقتصادی (EDI) استفاده می‌کند، نشان داده که اتریوم با ۴۵ درصد سهم بازار همچنان شبکه مسلط است. در این میان، سولانا با ۳۵ درصد و آپتوس با ۲۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این برتری اتریوم به دلیل اکوسیستم قوی و تعامل مستمر کاربران با شبکه است که باعث شده موقعیت خود را حفظ کند، حتی با وجود رقبای جدید.

رشد سولانا و آپتوس

سولانا در این گزارش به‌عنوان یکی از شبکه‌هایی با رشد پایدار و توانایی جذب کاربران و توسعه‌دهندگان شناخته شده است. جریان خالص پل‌های بین‌زنجیره‌ای سولانا در سه‌ماهه سوم به ۱ میلیارد دلار رسید که این نشان‌دهنده جذابیت این شبکه برای سرمایه‌گذاران است. اما گزارش هشدار داده که ممکن است رشد سولانا با افزایش شتاب آپتوس تحت تأثیر قرار گیرد.

آپتوس، با وجود سهم بازار نسبتاً کوچک، نشان داده که به‌عنوان رقیبی جدی در فضای لایه یک در حال رشد است. این شبکه ۲۳ درصد فعالیت توسعه‌دهنده بیشتری نسبت به میانگین سایر شبکه‌ها داشته و در بخش بازی‌های بلاکچینی موفق عمل کرده است. همچنین، آپتوس توانایی خود را در مدیریت حجم بالای تراکنش‌ها با هزینه‌های پایین به اثبات رسانده است.

با این حال، یکی از موانع آپتوس در پذیرش توسط توسعه‌دهندگان، زبان برنامه‌نویسی جدید Move است که هنوز به اندازه کافی مورد پذیرش جامعه قرار نگرفته است. در مقابل، سولانا با استفاده از زبان برنامه‌نویسی Rust، از زیرساخت و ابزارهای بالغ‌تری برخوردار است که به آن مزیتی نسبی می‌دهد.

منبع: کریپتو‌اسلیت

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)