0

3

نرخ بهره آمریکا در ۵.۵۰٪ ثابت ماند + پوشش سخنرانی جروم پاول

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) دقایقی پیش برگزار شد و به دنبال آن، نرخ بهره در محدوده ۵.۲۵-۵.۵0% ثابت باقی ماند. پس از این نشست، جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و تاکید کرد تا زمانی که اطمینان بیشتری از کاهش تورم به هدف 2% ایجاد نشود، نرخ بهره را کاهش نخواهد داد.

اعلام نرخ بهره آمریکا
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در حال حاضر هنوز نرخ تورم آمریکا به سطوح مورد نظر فدرال رزرو نرسیده و افزایش این نرخ در ماه‌های گذشته باعث شده تا فعلا خبری از کاهش نرخ بهره نباشد. در همین حال ترکیب نرخ بهره بالا و تداوم پایدار می‌تواند تهدید جدی برای انتخاب شدن دوباره جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر باشد.

جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه امشب گفت:

در ماه‌های اخیر، تورم پیشرفتی در مسیر کاهش به هدف 2% نشان نداده است. احتمال دارد اطمینان نسبت به کاهش مداوم تورم کمی بیشتر از انتظارات طول بکشد.

ارز دیجیتال

جروم پاول خاطرنشان کرد تصمیم بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره به داده‌های مربوط به اقتصاد کلان آمریکا بستگی دارد. با این حال، وی با خوش‌بینی گفت انتظار دارد در طول سال جاری نرخ تورم کاهش یابد.

افزایش نرخ بهره آمریکا از مارس سال 2022 آغاز شد و به دنبال آن این نرخ به محدوده 5.25-5.50% رسید. از ماه جولای فدرال رزرو این نرخ را ثابت نگه داشته و زمان کاهش نرخ بهره به سوال اصلی سرمایه‌گذاران و تحلیلگران تبدیل شده است.

تغییرات نرخ بهره آمریکا
تغییرات نرخ بهره آمریکا

بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمال 38% نرخ بهره در ماه سپتامبر کاهش خواهد یافت. با این حال برخی پیش‌بینی می‌کنند این اتفاق تا اواخر سال جاری رخ دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)