0

0

چارلز هاسکینسون: فاجعه صرافی FTX می‌تواند آخرین بحران بازار خرسی باشد

به گفته چارلز ‌هاسکینسون (Charles Hoskinson) خالق ADA کاردانو، سقوط صرافی FTX می‌تواند نشان دهنده پایان زمستان جاری ارزهای دیجیتال باشد.

از نظر چالرز هاسکینسون فاجعه رخ داده برای صرافی FTX می‌تواند آخرین بحران بازار خرسی باشد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

چارلز هاسکینسون بنیان‌گذار پلتفرم و بلاک چین کاردانو (Cardano) بر این باور است که آشفتگی‌های رخ داده در FTX و توکن اصلی آن FTT می‌تواند آخرین رویداد نامطلوب رکود فعلی بازار دارایی‌های دیجیتال باشد.

از نگاه او طبیعی است که کل فضای دارایی‌های دیجیتال تحت‌تأثیر این اخبار منفی قرار بگیرد. زیرا شرکت‌های تحت مالکیت سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) در میان نهاد‌های پیشرو بازار کریپتوکارنسی بوده‌اند و بحران به وجود آمده برای آن‌ها به‌صورت آبشاری در کل بازار دارایی‌های دیجیتال اثر سوء خود را خواهد داشت.

پایان شب سیه سپید است!

در حالی که سال ۲۰۲۲ برای صنعت کریپتوکارنسی اصلاً سال خوبی نبود، در چند روز گذشته اوضاع حتی بدتر هم شده است. صرافی بایننس متعهد شد که ۲۳ میلیون توکن FTT خود را نقد کند که باعث سقوط قیمت این توکن شد. علاوه‌ بر این صرافی‌های بایننس و FTX مذاکراتی را آغاز کرده‌اند تا به واسطه این مذاکرات صرافی بایننس بتواند صرافی FTX که با مشکلات عدیده‌ی نقدینگی مواجه است را خریداری کند.

این شکست‌های پیاپی باعث سقوط عظیم کل بازار کریپتو کارنسی شد و سرمایه کلی این بازار را به زیر مبلغ ۹۰۰ میلیارد دلار کشاند. بیت کوین برای اولین بار به پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خود نزدیک شده و در محدوده ۱۶ هزار دلار معامله می‌شود.

به گفته چارلز هاسکینسون این وضعیت تلخ می‌تواند آخرین رویداد منفی قبل از شروع شکوفایی دوباره بازار باشد:

من فکر می‌کنم این ممکن است انتهای یک مسیر تاریک باشد، یکی از آخرین چالش‌هایی که باید با آن برخورد کرد. پیش‌بینی اینکه وضعیت چقدر بد خواهد شد سخت خواهد بود و مطمئناً اوضاع می‌تواند بسیار بد باشد. شرکت‌های زیادی مانند FTX ، Alameda یا مانند Three Arrows Capital و غیره وجود ندارند. حداقل در این بازه‌ی زمانی من واقعاً امیدوارم که این آخرین چرخه نزولی رو به روی ما باشد.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

هاسکینسون ادعا کرد که خرید نهایی FTX توسط بایننس ممکن است مشکلات شرکت را حل نکند. به نظر او بهترین بخش این درام این است که می‌تواند تنظیم کننده‌ها را وادار کند تا قوانین جامعی را در صنعت دارایی دیجیتال اعمال کنند. او در ادامه صحبت‌هایش افزود:

موقعیت‌هایی مانند این همانطور که اشاره کردم، تمایل به دعوی قضایی دارند. این موقعیت‌ها نیاز به دخالت قانون و بررسی دقیق و همه جانبه دارند. خرید FTX توسط Binance یک را چاره مناسب نخواهد بود. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که باید اتفاق بیفتد تا این موضوع برای بازار کاملاً روشن شود.

پیش بینی اولیه هاسکینسون

این کارآفرین آمریکایی در ماه مه امسال و اندکی پس از فروپاشی شبکه Terra گفت که بازار کریپتو کارنسی وارد زمستان جدیدی شده است. علیرغم اینکه با آن اتفاق ترس و وحشت در دل سرمایه گذاران فعال در این حوزه رخنه کرد، او به آن‌ها توصیه کرد که آرامش خود را حفظ کنند زیرا چنین بحران‌هایی در گذشته نیز رخ داده است.

هاسکینسون پیش‌بینی کرد که زمستان بازار کریپتو ممکن است به محض اینکه کف بازار بدست آید، به پایان برسد. با رسیدن به کف بازار عقیده او بر این بود که وضعیت صعودی طولانی مدتی بر بازار حکمفرما خواهد شد. 

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)