0

0

پاسخ مدیر عامل FTX به دامپینگ توکن‌های این شبکه در صرافی بایننس

سام بنکمن فرید (Sam Bankman Fried) مدیر عامل صرافی FTX، سرانجام به انحلال توکن‌های FTT در صرافی بایننس توسط CZ واکنش نشان داد. البته به نظر می‌رسد که رویکرد او مسالمت آمیز باشد.

پاسخ مدیر عامل FTX  به دامپینگ توکن‌های این شبکه در صرافی بایننس
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

او سرانجام به بایننس که دارایی‌های بومی صرافی FTX یا همان توکن FTT موجود در پلتفرم خود را دامپینگ کرده بود، پاسخ داد. در این جوابیه سام بنکمن فرید در جنگ خود با چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیر عامل صرافی بایننس مسیر صلح آمیز را انتخاب کرده است. او به جای پرداختن به اتهامات خاص در مورد Alameda Research یا دامپینگ توکن‌ها توسط بایننس، خواستار همکاری بین بازیگران بزرگ صنعت کریپتو کارنسی شد.

چرا بایننس توکن‌های FTX را دامپ می‌کند؟

سم بنکمن فرید میلیاردر فعال در حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال، دو شرکت بزرگ مرتبط با کریپتو دارد. یکی از آن‌ها صرافی غول پیکر FTX و دیگری شرکت تجاری Alameda Research است. با توجه به اسناد بررسی شده توسط سایت CoinDesk، شرکت Alameda Research به میزان زیادی وابستگی به توکن‌های صرافی FTX یا همان FTT دارد. در ۳۰ ژوئن امسال دارایی‌های این شرکت حدود ۱۴.۶ میلیارد دلار بود.

از مجموع این ۱۴.۶ میلیارد دلار سرمایه، توکن‌های بازشده FTT (Unlocked FTT Tokens)، با بیشترین سهم حدود ۳.۶۶ میلیارد دلار آن را به خود اختصاص داده‌اند. این نشان‌دهنده وابستگی غیرعادی و بالای Alameda به توکن بومی صرافی FTX است. بعلاوه این مساله سؤالاتی در مورد ثبات مالی این شرکت نیز ایجاد می‌کند. کارولین الیسون (Caroline Ellison) مدیر عامل Alameda، سوالات به وجود آمده حول محور ثبات مالی شرکت را کم اهمیت جلوه داده است. او ادعا می‌کند که سند مالی بررسی شده توسط CoinDesk خود زیر مجموعه‌ای از دارایی‌های شرکت است. او فاش می‌کند که Alameda حدود ۱۰ میلیارد دلار دارایی دیگر دارد که در فهرست دارایی‌هایش ثبت نشده است.

ارزش توکن‌های FTT به دلیل احساسات منفی به وجود آمده در جوامع کریپتو حول محور این دو شرکت سقوط کرد. قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته ۹.۶۳ درصد و در ۷ روز گذشته بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته است. این توکن در حال حاضر با قیمت ۲۲.۳۷ دلار معامله می‌شود.

CZ مدیر عامل بایننس در اظهارنظری عنوان کرد که دارایی‌های FTT صرافی خود را منحل خواهد کرد. تا به امروز، ۵۸۴ میلیون دلار FTT برای فروش به صرافی Binance منتقل شده است.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

آیا جنگ بین ژائو و بنکمن فرید به صنعت کریپتو کارنسی آسیب می‌رساند؟

جامعه کریپتو در حال آماده شدن برای جنگی همه‌جانبه بین دو غول ارزهای دیجیتال یعنی صرافی‌های FTX و Binance است. با این حال مدیرعاملان این نهاد‌های مالی در تلاش هستند تا این درگیری را کم اهمیت جلوه دهند. CZ اعلام کرده FTT را به‌تدریج از صرافی خود دامپ خواهد کرد تا دیگر تأثیری در بازارش نداشته باشد. علاوه‌براین، او تأکید می‌کند که این استراتژی تلاشی برای آسیب رساندن به صرافی FTX  نیست.

در مقابل بنکمن فرید نیز ادعا می‌کند برای کمک‌های CZ به جامعه دارایی‌های رمزنگاری شده احترام زیادی قائل است و اعتقاد دارد رهبران کلیدی بازار کریپتو باید در پی راه‌اندازی بلاک چین‌ باشند نه جنگ.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)