0

0

راه‌اندازی سایتی برای جبران دارایی‌های از دست رفته کاربران FTX توسط FTX EU

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در اواسط نوامبر سال ۲۰۲۲، شاهد ورشکستگی صرافی FTX بودیم. حال پس از گذشت بیش از ۵ ماه از سقوط این پلتفرم مالی، نماینده صرافی FTX در اروپا که تحت عنوان FTX EU فعالیت می‌کرد، فعالیت خود را مجددا آغاز کرده و تصمیم دارد تا دارایی مالباختگان اروپایی پلتفرم FTX را بازگرداند. از عرش تا فرش صرافی FTX

از سر گرفتن فعالیت FTX EU

این پلتفرم دامنه ftxeurope.eu را به عنوان وبسایت رسمی خود برگزیده و طبق گزارش Finance Magnates، نماینده FTX در اروپا توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) تایید شده است.

لازم به ذکر است که تنها هدف از راه‌اندازی این پلتفرم، بازپرداخت دارایی‌های کاربران اروپایی FTX بوده و محصول یا خدمات دیگری به کاربران تعلق نخواهد گرفت.

خرید ارز دیجیتال

همچنین Finance Magnates هم اشاره کرد که هیچ محصول جدیدی در FTX EU ارائه نخواهد شد و تنها برای مطالبات کاربران اروپایی فعالیت می‌کند. کاربران می‌توانند درخواست‌های خود را برای برداشت ثبت و دارایی‌های خود را در قالب فیات دریافت کنند. ارز فیات چیست؟

جبران دارایی کاربران FTX

علی رغم دسترسی کاربران ساکن اروپا و مناطقی از آسیا، هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه میزانی از مشتریان توانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.

پیش از FTX EU، پلتفرمی با نام FTX Japan کار خود را با تابعیت از صرافی اف‌تی‌ایکس آغاز کرد که توانست دارایی مشتریان را جبران کند. این اقدام در اواخر فوریه صورت گرفت و بالغ بر ۵۰ میلیون دلار از دارایی‌ها به کاربران بازگردانده شد.

در تاریخ ۹ نوامبر، مقامات قبرس از FTX EU درخواست کردند تا فعالیت خود را متوقف کنند. تنها ۲ روز پس از این اتفاق، پلتفرم FTX و ۱۳۰ کمپانی زیرمجموعه آن (از جمله FTX EU)، به طور رسمی اعلام ورشکستگی کردند. پیش از راه‌اندازی مجدد در ۳۰ مارس ۲۰۲۳، کمپانی FTX EU در سوئیس فعالیت داشت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)